به گزارش افکارنیوز، وب سایت امت وابسته به مسلمانان فرانسه طی مطلبی در این زمینه افزود: یک زن محجبه ای چندی پیش هنگام استفاده از اتوبوسی در محل تردد خود در پاریس مورد تعرض و رفتار خشونت آمیز واقع شده است.


به نوشته این پایگاه خبری، در جریان این اقدام یک بانوی جوان و محجبه به نام لامیا که کار پرستاری از افراد مسن را انجام می دهد، چندی پیش هنگام بازگشت از محل کار خود در اتوبوس شهری پاریس مورد تعرض و ضرب و شتم فیزیکی قرار گرفته است.


بر این اساس، لامیا با مشاهد یک زن مسن در داخل اتوبوس در تلاش بر آمد تا جای خود را به وی دهد اما آن زن فرانسوی با مشاهده حجاب لامیا بشدت به وی توهین و واژه، عرب کثیف به کشورت برگرد، … بر زبان راند.


به نوشته امت، لامیا نیز در واکنش به رفتار غیرعادی این زن فرانسوی به وی بی اعتنایی کرد ولی موقع پیاده شدن از اتوبوس باز هم در ایستگاه مورد تعرض این زن مسن فرانسوی واقع شد ولی این بار مجبور به دادن پاسخ به وی شد. در این هنگام مرد بلند قامتی به لامیا نزدیک شده و به صورت او سیلی زده است.

لامیا که با مداخله دیگران برای ممانعت از تعرض این مرد مواجه شده بود بلافاصله پلیس را خبر کرد و پلیس در محل حاضر و لامیا را با خود به پاسگاه برده و وی را یک شب زندانی کرد.


این ماجرا بالاخره با مداخله همسر، وکیل و شورای مبارزه با اسلام هراسی فرانسه و همچنین مشاهده فیلم ضبط شده داخل اتوبوس با دخالت دادستانی فیصله یافته و حکم آزادی لامیا صادر شد.

به نوشته امت، این زن محجبه هنگام بازداشت نیز تحت فشار و ارعاب پلیسی قرار داشت در حالی است که وی قربانی بوده نه مجرم.


امت همچنین در بخش دیگری از مطلب خود ضمن ابراز شگفتی از واکنش راننده اتوبوس و پلیس با این زن مسلمان و همچنین اقدام آن مرد بلند قامت که به این زن سیلی زده بود، نوشت: برخی قرائن حاکی از شباهت ظاهری نام این مرد با نام یکی از دولتمردان فرانسوی است.


اقدامات اسلام هراسانه و توهین به امکان مقدس مسلمانان از ماه ها پیش در فرانسه رشد محسوسی داشته است.


چندی پیش نیز در یک اقدام اسلام هراسانه و تعرض آمیز در منطقه آرژان توی در حومه پاریس، یک زن محجبه ای که باردار بود بر اثر تعرض یک جوان وابسته به اندیشه های جریان راست افراطی جنین خود را سقط کرد.


دیوار نویسی مساجد، هتک حرمت برخی از قبرستان های مسلمانان، برخوردهای تبعیض آمیز با مسلمانان مقیم بویژه در زمینه کاریابی و اشتغال، تعرض به زنان محجبه در مواردی از جمله رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض آمیز در فرانسه است.


اين در حالي است كه مسلمانان نيز با جمعيتي حدود هشت ميليوني خود دومين اقليت ديني پس از مسيحيت در فرانسه محسوب مي شوند.