به گزارشافکارنیوز، این تظاهرات در ایالت کالیفرنیا به خشونت کشیده شد و پلیس ضدشورش شهر ویکتورویل در نزدیکی لس‌آنجلس با حمله به تظاهرکنندگان ۱۷ نفر را بازداشت کرد.
جمعه‌شب نیز پلیس شهر لس‌آنجلس ۱۴ نفر از معترضان را که در تجمعات خیابانی حضور یافته بودند بازداشت کرد.
مردم در این تظاهرات شعار می‌دادند: «به سیاست‌های نژادپرستانه علیه سیاهان و رنگین‌پوستان آمریکا خاتمه دهید»، «مردم منتظر اجرای عدالت از سوی نظام قضایی آمریکا هستند»، «همه ما تریون مارتین هستیم»، و «کل نظام سیاسی آمریکا نژادپرست است.» پلیس آمریکا در برخی از شهرها از جمله اوکلند و لس‌آنجلس کماکان در حالت آماده‌باش است و «چارلی بک» ‌رئیس پلیس لس‌آنجلس اعلام کرده است که هرگونه تظاهرات بیشتر را سرکوب خواهد کرد.
با گسترش اعتراضات به سراسر آمریکا در اعتراض به تبرئه قاتل این نوجوان سیاهپوست و به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا در برخی از شهرها وزارت دادگستری آمریکا سرانجام مجبور به عقب‌نشینی شد و اعلام کرد پرونده در تجدیدنظر بررسی می‌شود. اوباما رئیس‌جمهور سیاهپوست آمریکا نیز در یک موضع میانه از معترضان خواست که به دستگاه قضایی اعتماد کنند و بدون خشونت اجازه دهند که روند معمولی رسیدگی به پرونده قتل این نوجوان طی شود و تا مشخص شدن نتیجه دادگاه تجدیدنظر صبر کنند.
«تریون مارتین» نوجوان ۱۷ ساله سیاهپوست ساکن شهر «سنفورد» ایالت «فلوریدای» آمریکا در شامگاه ۲۶ فوریه سال ۲۰۱۲(هفتم اسفند سال ۹۰) توسط «جرج زیمرمن» نگهبان داوطلب محله به قتل رسید. «جرج زیمرمن» ‌ادعا کرده است که «تریون مارتین» در مرکز شهر «سنفورد» فلوریدا به او حمله کرد و در نهایت موجب شد که او دست به سلاح ببرد و این جوان سیاهپوست را به قتل برساند. این ادعا در حالی از جانب وی مطرح شد که وی در هنگام کشته شدن نه تنها مسلح نبود بلکه تنها یک لیوان چای و مقداری خوراکی در دست داشت.
سرانجام بعد از گذشت یک سال از مرگ تریون مارتین و سه هفته جلسات رسیدگی به این پرونده پر سر و صدا که از تلویزیون‌‌های آمریکا نیز پخش می‌شد، هیئت منصفه دادگاه فلوریدا متشکل از هفت قاضی زن، «جرج زیمرمن» را در قتل «مارتین» بی‌گناه دانست. دادگاه در حکم صادره اعلام کرد زیمرمن، که به هنگام قتل مارتین، نگهبان محله بود به طور مشروع و فقط برای دفاع از خود، از اسلحه خود استفاده کرده است. زیمرمن در طول یک سال گذشته تنها ۹ روز در بازداشت به سر برد و با یک وثیقه ۱۵۰ هزار دلاری آزاد بود.
اعلام این حکم، اعتراضات بسیار گستردهای را در شهرهای مختلف آمریکا به دنبال داشت و جامعه سیاهپوستان آمریکا در اعتراض به این حکم راهپیماییهای گستردهای برپا کرد که همچنان ادامه دارد.