به گزارش افکارنیوز، این اظهار نظر طی دیداری میان هیاتی متشکل از شش عضو پارلمان اروپا و " یون بیانگ - سه "، وزیر امور خارجه کره جنوبی در سئول اعلام شد.

هیات قانونگذاران اتحادیه اروپا به ریاست " هربرت رئول " از آلمان، امروز وارد کره جنوبی شدند و قرار است فردا سفر پنج روزه خود به کره شمالی را آغاز کنند. این هیات در ژوئیه سال ۲۰۰۴ میلادی تشکیل شد و از آن زمان شش بار از کره شمالی دیدار کرده است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این هیات قانونگذاران اروپایی در نشستی مطبوعاتی با وزیر خارجه کره جنوبی در مورد نتایج و تاثیرات سفرشان به کره شمالی جزئیات این سفر را شرح دادند و بار دیگر تعهد خود را برای واداشتن کره شمالی برای ایجاد " تغییرات واقعی " ضمن حفظ همکاری نزدیک با کره جنوبی مورد تاکید قرار دادند.

سیاستمداران اروپایی همچنین وزیر خارجه کره جنوبی را در مورد تلاش‌هایشان برای بهبود شرایط حقوق بشری در کره شمالی مطلع کردند و حمایت خود را از " سیاست اعتمادسازی " که توسط " پارک گئون‌ های "، رئیس‌جمهوری کره جنوبی اجرا شده، اعلام کردند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی همچنین تصریح کرد: انتظار می‌رود سفر هیات پارلمانی اروپا به کره جنوبی در راستای بهبود درک این گروه از شرایط شبه جزیره کره باشد که این امر به آنها کمک می‌کند تا به راههایی را برای ایجاد همکاری سازنده به منظور قرار دادن کره شمالی در مسیر درست دست پیدا کنند.

خبرگزار مرکزی کره شمالی بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد: مذاکرات میان گروه پارلمانی دوستانه کره شمالی- اتحادیه اروپا و هیات اتحادیه اروپا در مجمع پیونگ یانگ برگزار میشود.