میشل عون: با نصرالله دیدار کردم

به گزارش افکارنیوز، میشل عون رئیس جریان آزاد ملی لبنان در گفت‌وگو با روزنامه النهار لبنان برای اولین بار به صورت رسمی از دیدار خود با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در چند روز اخیر خبر داده و البته مکان و زمان این دیدار و مضمون مطالب بررسی شده در آن را فاش نکرد.

پیش از این رسانه‌های خبری از دیدار سید حسن نصرالله با میشل عون خبر داده بودند، اما هیچ یک از سران جریان آزاد ملی یا حزب‌الله این خبر را رد یا تکذیب نمی‌کردند.

عون در این رابطه تنها به این سخن بسنده کرد: «بله ما دیدار کردیم و با هم سخن گفتیم و افق فراگیری از اوضاع را در مورد مسایل عمومی و اختصاصی بررسی کردیم. من بیش از این چیزی نمی‌گویم.»

وی در مورد شایعات برخی رسانه‌ها در زمینه بروز اختلاف میان دو طرف گفت: «ما اختلافی نداشتیم. برخی مسائل در مورد امور سیاسی داخلی بود که من با آنها موافق نبودم و الان به پایان رسیده است.»

عون در مورد ورود حزب الله لبنان به معرکه القصیر گفت: «این اقدام برای اینکه جنگ داخلی صورت نگیرد، ‌ ضروری بود. ‌ ما در مرحله بسیاری خطرناکی هستیم، بویژه بعد از پایان ماه مبارک رمضان.»

وی با تاکید بر اینکه به دنبال تشکیل دولت جدید است، این سوال را مطرح کرد که تمام سلام نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه با کدام حق می‌گوید من این را می‌خواهم و آن را نمی‌خواهم؟ ‌اگر اوضاع اینگونه باقی بماند، ‌وی باید از این مأموریت کناره‌گیری کند.

وی با رد دولت امر واقع در کشور گفت: «اگر تفاهم در داخل دولت و خارج از آن ایجاد نشود، ما در اوضاع خطرناکی قرار می‌گیریم.» عون خواستار آغاز رایزنی‌های کوچک و مذاکرات دوجانبه شد تا بعدا توسعه پیدا کرده و تفاهم را در کشور ایجاد کند و با حمایت از نیروهای امنیتی کشور، زمینه برای کنترل اوضاع فراهم شود.

پیش از این برخی رسانههای وابسته در لبنان با در پیش گرفتن خط خبری اختلاف افکنی میان حزب الله و جریان آزاد ملی لبنان به نقل از منابع ناشناس از احتمال جدایی این جریان از ائتلاف ۸ مارس خبر میدادند که اظهارات صریح و رسمی برخی مقامات جریان آزاد از جمله شخص میشل عون به این شایعات پایان داد.