به گزارش افکارنیوز، شبکه تلویزیونی المنار بعد از اعلام رسمی دیدار بین میشل عون رئیس جریان آزاد ملی لبنان و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان از سوی عون، جزئیاتی از این دیدار را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش این دیدار شب دوشنبه برگزار شده و چهار ساعت به طول انجامید و در جریان آن مسائل مربوط به تحولات لبنان مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش علاوه بر نصرالله و عون در این دیدار حاج حسین الخلیل معاون سیاسی دبیرکل حزب الله و وفیق صفا مسئول بخش ارتباط و هماهنگی در حزب و جبران باسیل مسئول روابط سیاسی جریان آزاد ملی حضور داشتند.

المنار فضای این دیدار را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

میشل عون امروز در گفت‌وگو با روزنامه النهار لبنان برای اولین بار به صورت رسمی از دیدار خود با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در چند روز اخیر خبر داد. عون در این رابطه تنها به این سخن بسنده کرد: بله ما دیدار کردیم و با هم سخن گفتیم و افق فراگیری از اوضاع را در مورد مسایل عمومی و اختصاصی بررسی کردیم. من بیش از این چیزی نمی گویم.


وی در مورد شایعات برخی رسانه‌ها در زمینه بروز اختلاف میان دو طرف گفت: ما اختلافی نداشتیم. برخی مسائل در مورد امور سیاسی داخلی بود که من با آنها موافق نبودم و الان به پایان رسیده است.

عون در مورد ورود حزب الله لبنان به معرکه القصیر گفت: این اقدام برای اینکه جنگ داخلی صورت نگیرد، ‌ ضروری بود. ‌ ما در مرحله بسیاری خطرناکی هستیم، بویژه بعد از پایان ماه مبارک رمضان.

پیش از این برخی رسانههای وابسته در لبنان با در پیش گرفتن خط خبری اختلاف افکنی میان حزب الله و جریان آزاد ملی لبنان به نقل از منابع ناشناس از احتمال جدایی این جریان از ائتلاف ۸ مارس خبر میداند که اظهارات صریح و رسمی برخی مقامات جریان آزاد از جمله شخص میشل عون به این شایعات پایان داد.