به گزارش افکارنیوز، " تام گراس " در مقاله ای که در نشریه " ویکلی استاندارد " منتشر کرده است با اشاره به ضعف رژیم صهیونیستی در انجام عملیات نظامی گسترده علیه سوریه می نویسد " حدود دو هفته پیش حمله ای نظامی علیه مرکز تحقیقاتی " لاذقیه " در سوریه انجام شد. برخی منابع اظهار داشتند که این اقدام کار رژیم صهیونیستی بوده است. شبکه خبری " سی ان ان " نیز در این باره افزود که حمله از طریق هوایی انجام نشده بود بلکه تجاوز نظامی مذکور بوسیله موشک هایی از زیر آب انجام شده بود. "
نویسنده مقاله در ادامه با اذعان به ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در منهدم نمودن تاسیسات هسته ای کشورمان می افزاید " بسیاری از تحلیلگران غربی بر این باورند که رژیم صهیونیستی توانایی منهدم ساختن تاسیسات هسته ای ایران را ندارد. آنان همچنین بر این باروند که رژیم صهیونیستی حتی نمی تواند با استفاده از موشک های میان برد خود حمله نظامی هوایی را علیه ایران انجام دهد. "
نویسنده مقاله در ادامه با اشاره به گمانه زنی های انجام شده پیرامون حمله نظامی اخیر علیه مرکز تحقیقاتی " لاذقیه " در سوریه می افزاید " شنبه گذشته مقامات آمریکایی اظهار داشتند که حمله روز ۵ ژوئن(۱۵ خرداد) علیه مرکز تحقیقاتی لاذقیه در سوریه کار رژیم صهیوینستی بوده است. شبکه خبری " سی ان ان " مدعی شد که این حمله تجاوزی هوایی بوده است. اما روز بعد از آن روزنامه انگلیسی " ساندی تایمز " اظهار داشت که حمله مذکور هوایی نبوده بلکه از طریق موشک های زیردریایی انجام شده است. من نیز این گزینه را محتمل تر می دانم. "
نویسنده مقاله در ادامه با اشاره به مصاحبه اخیر " بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیوینستی با شبکه خبری " سی بی اس " آمریکا و اشاره به نگرانی نتانیاهو از افزایش قدرت ایران در منطقه می افزاید " رژیم صهیونیستی از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در منطقه می ترسد و به همین خاطر دائما به کشورهای غربی هشدار می دهد. رژیم صهیونیستی از این موضوع نگران است که کشورهای غربی تمرکز خود از برنامه هسته ای ایران را به سوی تحولات مصر، سوریه و دیگر نقاط خاورمیانه معطوف کنند. نتانیاهو همچنین از پیروزی " حسن روحانی " رییس جمهور منتخب ایران در انتخابات ریاست جمهوری آن کشور خشمگین است و به همین خاطر اظهارات تندی را در مورد وی ایراد داشت. "
نويسنده در بخش پاياني مقاله خود مي افزايد "آمريکايي ها و اروپايي ها مايل به ادامه روند ديپلماتيک با جمهوري اسلامي ايران در مورد برنامه هسته اي آن کشور هستند. با اين حال رژيم صهيونيستي خواستار توقف کامل برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران است و از سوي ديگر توانايي لازم براي تجاوز نظامي عليه تاسيسات هسته اي آن کشور را ندارد. نيروي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي داراي قابليت محدودي به منظور انجام عمليات نظامي است. صهيونيست ها تنها بر روي موشک هاي زيردريايي خود سرمايه گذاري کرده اند اما مسئله اصلي انست که اين مشوک ها قادر به انهدام تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران نخواهند بود. به همين خاطر رژيم صهيونيستي تاکنون تنها از طرق سایبری سعی کرده تا به مقابله با پيشرفت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران بپردازد."