راهکار آمریکا برای ورود به بحران سوریه

به گزارش افکارنیوز، یکی از مسئولان آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا(دیا DIA) هشدار داد در صورت مهار نشدن گروه های افراطی در سوریه، این گروه ها بر دیگر مخالفان نظام بشار اسد چیره خواهند شد.

دیوید شد David Shedd معاون رئیس دیا به مساله دخالت خارجی در سوریه اشاره کرد و گفت: حداقل یک هزار و ۲۰۰ گروه مخالف در سوریه فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: احتمال تداوم نزاع در هر منطقه از جهان از چند ماه تا چند سال وجود دارد و طولانی شدن بحران سوریه با احتمال سلطه افراطیون مسلح بر مناطقی از این کشور همراه است.
معاون رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گفت: من و دیگر مسئولان دیا هرگز معتقد نبودیم که نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به زودی سرنگون خواهد شد.

این در حالی است که مسئولان آمریکائی یک سال پیش می گفتند که نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به زودی سرنگون خواهد شد.

دیوید شد خاطرنشان کرد: طرح آمریکا جهت ارسال اسلحه برای برخی گروه های مخالف در سوریه به علت نگرانی برخی اعضای کنگره از افتادن این سلاح ها به دست جریانهای افراطی با مشکل مواجه شده است.

شد درباره چگونگی اجتناب آمریکا از درگیر شدن در بحران سوریه گفت: من معتقدم که تکیه کردن بر متحدان آمریکا در منطقه بهترین راه حل است.

معاون رئیس دیا اذعان کرد: ما می دانیم که برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از نظام اسد بسیار ناخشنود هستند و من معتقدم که تعداد زیادی از متحدان آمریکا آماده همکاری تنگاتنگ با ما هستند.