به گزارش افکارنیوز، شبکه ۱۰ اسرائیل خبر داد که «مئیر داگان» رئیس سابق سرویس جاسوسی اسرائیل «موساد» چندی پیش به امارات سفر کرده و در این کشور با مقامات اماراتی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این شبکه خبری افزود که داگان در امارات با «محمد دحلان» یکی از رهبران اخراج شده از جنبش فتح نیز دیدار داشته است.

داگان از سال ۲۰۰۲ ریاست موساد را بر عهده داشت و تا چندی پیش نیز ریاست سرویس جاسوسی اسرائیل را بر عهده داشت.

ترور محمود مبحوح از سران حماس یکی از جنجال‌آمیزترین عملیات موساد در امارات متحده عربی بوده که رد پای محمود دحلان نیز در این ترور مشاهده می‌شد.

محمود مبحوح که از رهبران سرشناس حماس بود، پس از سال‌ها حضور در سوریه برای اقامت به دبی رفت و ضاحی خلفان رئیس پلیس دبی پس از اطلاع از حضور این رهبر حماس ماجرای حضورش در این شهر را برای دستیابی به اطلاعاتی از وی با محمد دحلان از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان مطرح کرد.

ضاحی خلفان این اطلاعات را کافی ندانست و برای تحقیق بیشتر از وضعیت مبحوح از ماموران CIA راهنمایی خواسته تا به جزئیات بیشتری از این رهبر مقاومت دست پیدا کند.

موساد بلافاصله از طریق ماموران آمریکایی از حضور مبحوح در اتاق ۱۰۳ هتل روتانا اطلاع یافت و یکی از ماموران خود را به آنجا اعزام کرد و چندین هفته در اتاق کناری وی را زیر نظر داشت.

این در حالی است که CIA به ضاحی خلفان قول داده بود که جان مبحوح در خطر نخواهد بود و اجازه اقدامی به موساد داده نخواهد شد ولی تنها سه هفته بعد این رهبر حماس به طرز مشکوکی به قتل میرسد.