وعده نظامی فرانسه به اپوزیسیون سوریه ناکام ماند!
گروه بین الملل:

ژرژ مالبرونو در فیگاور تحلیلی درباره ملاقات هیات اپوزیسیون سوریه به رهبری احمد جربا با مقامات فرانسوی و با رئیس جمهوری فرانسه ارائه می دهد.

به گزارشافکارنیوز، مفسر فیگارو، معتقد است ملاقات روزهای اخیر رهبر اپوزیسیون و نیز فرمانده ارتش آزاد سوریه با مقامات فرانسوی، از نظر کمک های نظامی هیچ دستاوردی برای این هیات نداشته است. چرا که آنها نتوانستند فرانسوی ها را متقاعد کنند که قادر به کنترل تسلیحات نظامی هستند و این تجهیزات بدست مسلمانان افراطی سلفی نمی‌افتد.

یک نماینده پارلمان فرانسه بنام سرژ ژان کن که در این همایش حضور داشته است به فیگارو می گوید که در توضیح دقیق وضعیت نظامی در منطقه، نمایندگان اپوزیسیون قادر نبودند به ما نشان دهند که بر اوضاع مسلط اند. آنها از تعداد واحدهای نظامی و نیز مناسبات این واحدها با گروههای سلفی خبر زیادی ندارند. آنها خود اعتراف می کنند که مبارزه در آنجا به شکل غیر متمرکز انجام می شود. این نماینده پارلمان فرانسه در جریان گفتگوها متقاعد شده است که آنها در منطقه عملیاتی کنترل زیادی بر اوضاع ندارند. او می گوید ما در حالی از جلسه از خارج شدیم که تردیدهایمان بیش از اطمینان هایمان بود.

روزنامه لیبراسیون نیز مقاله ای را بقلم ژان پییر پرن به دستاوردهای سفر هیات نمایندگی اپوزیسیون سوریه به فرانسه نوشته است.

نویسنده لیبراسیون می نویسد رهبران اپوزیسیون سوریه امید زیادی داشتند که در این سفر اروپا را برای جلب کمک‌های تسلیحاتی متقاعد سازند.

به عقیده ژان پییر پرن این سفر از نظر تسلیحاتی برای هیات سوری نتیجه عکس داشت. چرا که مقامات فرانسوی که در آستانه پذیرش ارسال سلاح به سوریه بودند، در این مذاکرات متقاعد شدند که اینکار از احتیاط بدور است.

به این ترتیب فرانسوا اولاند بار دیگر بر حمایت سیاسی و نیز کمک‌های انسان‌دوستانه تاکید کرد، اما از کمک‌های نظامی چیزی نگفت. او البته اضافه کرد که فرانسه آماده است درباره ایجاد راهروهای مراسلاتی از سوریه به کشورهای همسایه بقصد رساندن کمک به مردم اقدام کند. رئیس جمهوری فرانسه در پایان البته صحبت کوچکی هم درباره ضرورت فشار نظامی به رژیم بشار اسد مطرح کرد و البته بلافاصله اضافه کرد که مسئولیت این کار بعهده اپوزیسیون و ارتش آزاد سوریه است.

بعقیده مفسر لیبراسیون فرانسه که در زمینه تعهد به کمک های تسلیحاتی به مخالفان سوری گام های زیادی به جلو برداشته بود ، پس از مذاکرات حضوری با مخالفان ، اینک کاملاً دست به عقب نشینی زده است.