انتقاد نشریه آمریکایی " نیشن " از طرح پیشنهاد تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش افکارنیوز، تحلیلگر نشریه " نیشن " با اشاره به مشی معتدل رییس جمهور جدید کشورمان در عرصه سیاست خارجی می نویسد " حسن روحانی " رییس جمهور منتخب ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ ژوئن(۲۴ خرداد) پیروز شد. وی اظهار داشت که خواستار روابط بهتر ایران و آمریکا بر سر موضوع برنامه هسته ای آن کشور است. او مراسم تحلیفش را در تاریخ ۴ اوت(۱۳ مرداد) به جا خواهد آورد. بسیاری از نمایندگان کنگره، دیپلمات های پیشین و کارشناسان میانه روی آمریکایی به " باراک اوباما " رییس جمهور آمریکا توصیه کرده اند که تلاش کند تا با دولت " حسن روحانی " رییس جمهور منتخب ایران تعامل نماید. "

نویسنده در ادامه با اشاره به " احمقانه " بودن اعمال فشار بیشتر بر کشورمان از سوی دولت اوباما می افزاید " اخیرا اعلام شد که " رابرت منندز " سناتور آمریکایی خواستار تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران در زمینه برنامه هسته ای آن کشور شده است. این دسته از نمایندگان نئومحافظه کار آمریکایی با لابی رژیم صهیونیستی در ارتباط اند. در این رابطه روزنامه صهیونیستی " جروزالم پست " اخیرا با خوشاحالی نوشت " ۳۶۰ نفر از ۴۳۵ نماینده آمریکایی خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران شده اند. " با این حال، به گزارش خبرگزاری " اسوشیتدپرس " اوباما از اعمال فشار نمایندگان آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه ایران ناخرسند است. در واقع، واقعیت آنست که چنین اقدامی احمقانه خواهد بود. در صورتیکه روحانی اظهار داشته که آماده تعامل است تشدید تحریم ها علیه آن کشور اقدامی خطرناک خواهد بود و سبب از بین رفتن فرصت تعامل می شود. این امر موجب شکست آمریکا در عرصه دیپلماسی خواهد شد. "

" باب دریفوس " در ادامه با استقبال از نامه ۱۳۱ نماینده آمریکایی به اوباما و درخواست آنان برای تعامل بیشتر دولت آمریکا با کشورمان می افزاید " اقدام اخیر ۱۳۱ نماینده آمریکا در ارسال نامه برای اوباما و تشویق وی به استفاده از فرصت تعامل با روحانی امری مثبت بود. با این حال بایستی صادق بود. این نامه نمی تواند باعثتوقف کارشکنی های لابی رژیم صهیونیستی شود. با این وجود، گروه دیگری از کارشناسان امنیتی پیشین آمریکایی نیز از دولت اوباما خواسته اند تا از فرصت ایجاد شده برای تعامل دوجانبه و چندجانبه با ایران بهره گیرد و درهای دیپلماسی را نبندد. در میان امضا کنندگان نامه می توان به نام افرادی چون " چاس فریمن " سفیر پیشین دولت آمریکا، " جوزف هور " فرمانده پیشین آمریکایی، " لری کورب " معاون پیشین دفاعی، " تام پیکرینگ " سفیر پیشین و " پائول پیلار " یکی از ماموران پیشین دستگاه امنیتی اشاره کرد. "

نويسنده مقاله با توصيه به دولت اوباما براي رفع تحريم ها مي نويسد "دولت آمريکا مي تواند با رفع تدريجي تحريم ها از جمله تحريم هاي وضع شده عليه بخش بانکي و مالي آن کشور بصورت گام به گام بسوي رفع کامل تحريم ها و پيشرفت مذاکرات حرکت نمايد. اين امري ضروري براي اوباماست. بايد ديد که آيا در تاريخ ۴ اوت و همزمان با مراسم تحليف روحاني اوباما براي وي پيام تبريک خواهد فرستاد يا خير. آن روز فرصت ديگري براي اوباماست که نبايد آن را از دست دهد."