به گزارش افکارنیوز، مهمترین حوادثو تحولات امنیتی سوریه به این شرح است:

- حلب: یک منبع نظامی از خنثی شدن نفوذ گروه‌های تروریستی به مناطق امن در صلاح‌الدین، العامریه، بستان القصر، حلب القدیمه، الشیخ مقصود و الخالدیه و کشته و زخمی شدن شماری از آنها خبر داد.

- سوری‌های مقیم بلغارستان با حضور مقابل سفارت سوریه، جنایت تروریست‌ها را در خان العسل حلب که شماری از شهروندان و سربازان ارتش طی آن قتل‌عام شدند، محکوم کردند.

- الحسکه رأس العین: ناامیدی و سرخوردگی گروه‌های مسلح در تل حلف و اصفر النجار به‌سبب نرسیدن هیچ گونه کمکی از سوی تروریست‌ها در مناطق مجاور

‬‏شهر رأس العین شاهد آرامش شکننده‌ای است، هرچند صدای تک‌تیراندازهایی در جاده تلف حلف و اصفر النجار شنیده می‌شود.

- الرقه: شبه‌نظامیان جبهه تروریستی النصره در الرقه زبان یک کودک ۱۰ساله را به‌بهانه آنکه به‌زعم آنها روزه‌خواری می‌کرده است، بُریدند.

- حمص: تروریست‌ها با موشک پالایشگاه حمص را هدف حمله قرار دادند که خسارت‌های مادی فراوانی به خطوط انتقال گاز وارد کرد.

- چندین گلوله خمپاره به محله‌های النزهه و عکرمه اصابت کرد که خبرها از زخمی شدن یک زن و یک جوان و خسارت‌هایی به منازل مردم و مغازه‌ها حکایت می‌کند.

‏حلب: کشته شدن ابوعبدالله الهاشمی سرکرده گروه تروریستی موسوم به «لواء جند الحرمین» پس از درگیری با یک یگان ارتش سوریه در خان العسل

- حزب دموکراتیک سوریه اعلام کرد کشورهای حامی تروریست‌ها که با پول و سلاح از آنها حمایت می‌کنند مسئول جنایت کشتار دسته‌جمعی شماری از شهروندان و سربازان ارتش سوریه در خان العسل حلب از سوی گروه‌های تروریستی مسلح هستند.

- حماه: یگان‌هایی از نیروهای مسلح سوریه با هدف قرار دادن مخفیگاه‌های جبهه تروریستی النصره، شمار زیادی از اعضای این گروه را به هلاکت رساندند.

حومه دمشق: یک گلوله خمپاره به منطقه بلودان در حومه دمشق شلیک شد که تلفاتی به‌دنبال نداشت.

دیرالزور: درگیری‌ها میان جبهة النصره و یک گروه مسلح دیگر در پل الحربی در حلبیه به کشته شدن سرکرده این گروه منجر شد.

- احزاب و سازمان‌های مردمی و اتحادیه‌های صنفی سوریه با محکومیت شدید جنایت تروریست‌ها در خان العسل حلب تأکید کردند این جنایت لکه ننگی بر پیشانی عاملان جنایت و حامیان آنها در کشورهای غربی و عربی حاشیه خلیج فارس است.

- لاذقیه: یک یگان از نیروهای مسلح سوریه در روستای خان الجوز در حومه لاذقیه توانست برخی از اعضای یک گروه تروریستی را به هلاکت برساند.

- حماه: هدف قرار گرفتن تجمعات جبهه النصره در منطقه السرمانیه حومه حماه سبب کشته شدن شماری از اعضای این گروه و انهدام جنگ افزارهای آنها و هلاکت یک تک تیرانداز به نام تک تیرانداز مرگ شد. همچنین یک واحد دیگر از نیروهای ارتش سوریه با هدف قرار دادن مرکز آموزش افراد مسلح در منطقه حرش القصابیه و حمله به سه مخفیگاه جبهه النصره در الکامب و زیزوت، شمار زیادی از افراد مسلح را به هلاکت رساندند.

حومه ادلب: یگانهایی از ارتش سوریه تجمع افراد مسلح در روستای جداربلکفون را هدف قرار دادند که سبب کشته و زخمی شدن دهها فرد مسلح شد.

- در عملیات نیروهای ارتش علیه اعضای گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در منطقه قاضی عسکر حلب، بیشتر اعضای این گروه کشته و زخمی شدند.

- دیرالزور: درگیری نیروهای ارتش با یک گروه تروریستی مسلح در منطقه الحویقه به کشته و زخمی شدن شماری از تروریستها منجر شد.

- حومه دمشق – جرمانا ک تروریستها با منفجر کردن یک بمب دست ساز در میدان السیوف شماری از شهروندان را زخمی کردند.

- درعا: درگیری نیروهای ارتش با گروههای تروریستی مسلح موسم به بیارق الاسلام در اتوبان دمشق - درعا به کشته شدن شماری از تروریستها منجر شد.

- هلاکت نزال الضاحی سرکرده گروه موسوم به گردان طلحه در منطقه الحاره و هدف قرار گرفتن تجمعات تروریستها در الغاریتین غربی و شرقی، النعیمه و الحراک که سبب کشته و زخمی شدن شماری از تروریستها شد.

- شماری از مردم روستای نبل در شمال حلب بر اثر حمله خمپاره ای تروریستها کشته و زخمی شدند.

‏ - دیرالزور: ارتش سوریه بر محله صنعتی شهر دیرالزور به طور کامل مسلط شد.

- گروه تروریستی موسوم به لواء انصارالخلافه مسئولیت کشتار وحشتناک در خان العسل را برعهده گرفت.

- درگیریها میان کمیته های مردمی کُردی و گروههای تروریستی مسلح در منطقه تل ابیض ادامه دارد، گردانهای مردمی کردی توانستند بیش از ۵۰ فرد مسلح را به هلاکت برسانند و ۲۵ فرد مسلح را که زخمی شده بودند به اسارت خود در آورند و همچنین یک تانک و هفت خودرو تروریستها را نیز منهدم کنند.

- حلب: نیروهای ارتش سوریه نبرد پاکسازی محله الراشدین حلب را آغاز کردند که تا کنون صدها فرد مسلح به هلاکت رسیده اند و بوی بد ناشی از وجود اجساد تروریستها منطقه را فرا گرفته است.

- هیئتی از کوبا اعلام کرد ما خود را با سوریه در یک سنگر علیه جنگ تحمیلی علیه این کشور می دانیم.