به گزارش افکارنیوز، یک منبع امنیتی مصر که نخواست نامش را فاش کند اعلام کرد که ارتش دقایقی پیش عملیاتی موسوم به طوفان صحرا در سینا را برای مبارزه علیه تروریسم در این منطقه آغاز کرده است.

منطقه سینا مصر پس از عزل مرسی شاهد ناآرامی های زیادی بوده است به گونه ای که می توان گفت در پی خلع مرسی هر روز در این منطقه حملات تروریستی صورت می گرفت.
منابع خبری مصر اعلام کردند که پس از عزل مرسی بیش از ۷۰ نفر از نظامیان و غیر نظامیان مرسی در منطقه سینا کشته و زخمی شدند.

شب گذشته نیز هفت مرکز امنیتی سینا همزمان با تظاهرات گسترده مخالفان و موافقان مرسی مورد هدف حملات افراد ناشناس قرار گرفت.

محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر امروز در نشست خبری خود اعلام کرد که ارتش عملیات گسترده ای را در سینا آغاز خواهد کرد.

محمد ابراهیم در این نشست خبری تاکید کرد که به زودی و با کم‌ترین خسارت، تحصن اسلام‌گراها در قاهره را پراکنده خواهیم کرد.

از سوی دیگر، عبدالفتاح سیسی فرمانده ارتش مصر روز چهارشنبه گذشته از مردم مصر خواست، روز جمعه گذشته با حضور در خیابان های این کشور به ارتش و پلیس مصر اختیار مقابله با خشونت و تروریسم را بدهند.

وی طی سخنانی اعلام داشت که ارتش و نیروهای انتظامی برای مقابله با تروریسم و خشونت در مرحله ای که در پیش است به گرفتن وکالت از ملت نیاز دارند.

سیسی تاکید کرد کسانی هستند که می خواهند یا حاکم شوند و یا این که کشور را ویران خواهند ساخت و آن را به سوی پرتگاه خطرناکی سوق خواهند داد اما ارتش منتظر وقوع چنین حادثه ای نخواهد ماند.