به گزارشافکارنیوز،به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، آلستر برت، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا ساخت واحدهای مسکونی شهرکی جدید در کرانه باختری و قدس از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و از این رژیم خواست بر روی از سرگیری مذاکرات با طرف فلسطینی متمرکز شود.

خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال به نقل از این مقام انگلیسی گزارش داد: ما تصمیم اخیر مقامات اسرائیل مبنی بر ساخت ۱۰۹۶ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و تصویب ساخت ۶۳ واحد مسکونی دیگر در قدس شرقی را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: به موجب قوانین بین‌المللی ساخت شهرک‌های اسرائیلی غیرقانونی است و با ایجاد بی‌اعتمادی فلسطینی‌ها و تشکیل دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین را تهدید می‌کند.

برت از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا به این تصممیات خود پایان دهند.

وی همچنین تاکید کرد: در شرایط کنونی باید تمرکز روی از سرگیری مذاکرات صلح در ۱۴ اوت جاری(۲۳ مرداد) باشد تا از این راه تشکیل دو کشور مستقل میسر شود.

آلستر برت همچنین دو طرف اسرائیلی و فلسطینی را به ادامه راهبردهای قاطعانه شان در مورد تحقق صلح و اجتناب از هرگونه اقدامی که مانع از سرگیری مذاکرات می‌شوند، تشویق کرد.

وی در پایان افزود: نیاز مبرمی به پیشرفت وجود دارد و ما اعتقاد راسخ داریم که تلاش‌های کنونی می‌تواند صلح پایداری را که شایسته ملت‌های منطقه باشد، محقق سازد.

از سوی دیگر حنان عشراوی، یکی از اعضای کمیته مرکزی سازمان آزدی‌بخش فلسطین(ساف) گفت: تصمیم‌های یک‌جانبه اسرائیل فقط و فقط از عقل و منطق استعماری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و حزب تندروی راستگرای وی بر می‌آید که تصمیم گرفته‌اند تلاش‌ها و اقدامات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا را برای از سرگیری مذاکرات صلح بی‌نتیجه و ناکام بگذارند.

وی افزود: دولت اسرائیل نه تنها با مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی مخالف است، بلکه عملا با گسترش شهرکسازیها به تصاحب سرزمین فلسطینیها ادامه میدهد.