به گزارش افکار به نقل از ابنا در حالی که نیروهای امدادی در پاکستان در تلاش هستند تا با ایجاد خاکریز، مانع از رسیدن سیل به شهرهای بزرگ شوند، روز یکشنبه ۲۹ اوت شهر سوجاوال، در ایالت سند، در زیر آب غرق شد.


بیشتر ساکنان شهر ۲۵۰ هزار نفری سوجاوال پیش از رسیدن سیل روز یکشنبه به شهر، از محل تخلیه شده‌ بودند. روز شنبه نیزسیل شهر تاریخی تاتا را فرا گرفت و ۳۵۰ هزار نفر ساکنان این شهر به مناطق مرتفع پناه برده‌اند.


در همین حال نیروهای امدادی پاکستانی تلاش می کنند با ساختن خاکریز، راه ارتباطی دو شهر سوجاوال و تاتا را باز نگه دارند؛ راهی که بخش‌هایی از آن در زیر آب رفته است.


روز جمعه آب از سیل‌بندهای رودخانه سند عبور کرد، و سرانجام در روز یکشنبه شهر سوجاوال را در کام خود فرو برد؛ این شهر در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرق کراچی قرار دارد.


در پی بارش‌های موسمی، در شمال غرب پاکستان از نزدیک به یک ماه پیش این کشور با سیل‌های گسترده دست و پنجه نرم می‌کند؛ سیلاب‌هایی که هم‌اکنون به زمین‌های هموار ایالت سند واقع در جنوب پاکستان رسیده‌ است.


این‌سیلاب‌ها تاکنون به بخش گسترده‌ای از زمین‌های کشاورزی و بیش از یک میلیون خانه آسیب وارد کرده است؛ ‌ برپایه گزارش‌های منتشر شده، بیش از هشت میلیون نفر از سیل‌زدگان، نیاز فوری به کمک‌ دارند.


سازمان ملل متحد، ارتش پاکستان و تعداد بی شمار گروه امدادی داخلی و خارجی به سیل‌زدگان دارو، غذا و آب می‌رسانند.


روز شنبه ایالات متحده اعلام کرد که برای کمک به مناطق آسیب‌دیده، ۱۸ هلی‌کوپتر دیگر به پاکستان اعزام می‌کند. آمریکا پیش از این ۱۳ هلی‌‌کوپتر و سه فروند هواپیمای سی ۱۳۰ رابرای کمک به سیل‌زدگان اختصاص داده بود.


در سراسر پاکستان، نزدیک به ۱۷ میلیون نفر از سیلا‌ب‌های اخیر آسیب دیده‌اند؛ نبود آب سالم آشامیدنی، کمبود غذا و فقدان امکانات بهداشتی، از جمله مشکلاتی است که سازمان‌های کمک‌رسانی به شدت در مورد آنها ابراز نگرانی کرده‌اند.