به گزارش افکارنیوز، روزنامه کانادایی «گلوب اند میل» به قلم «جان برد» وزیر خارجه کانادا نوشت: هفته گذشته، جمهوری اسلامی ایران، «حسن روحانی» را بعنوان هفتمین رئیس‌جمهور ایران تحلیف کرد. در هفته‌ها و ماه‌های آتی، جهان باید به تماشای این بنشیند که آیا امیدها و آرزوهای ایرانی‌ها تحقق پیدا می‌کند یا خیر.

علیرغم آنکه «جان برد» بعد از برگزاری انتخابات خردادماه ریاست‌جمهوری ایران مجبور شد به دلیل نادیده گرفتن مشارکت مردم ایران در این انتخابات طی نامه‌ای از ایرانیان عذرخواهی کند اما هم‌اکنون در مقاله‌ای در روزنامه گلوب اند میل در ارتباط با تعهد دولت ایران به اصلاحات ابراز تردید کرد.

وی در این مقاله با زیر سوال بردن اعتبار جمهوری اسلامی ایران، اینگونه با لحنی بسیار تند ادامه داد، بعد از تحلیف روحانی، این دیکتاتوری نظامی سرکوبگر روحانیون ظاهراً یک فرصت دیگر دارد و رهبری ایران باید تصمیم‌گیری کند که آیا قصد دارد ایران را در مسیر کنونی هدایت کند یا اینکه می‌خواهد به روحانی اجازه دهد که از استبداد و ترس کنار بکشد و ایران را در زمره مللی که به رفاه و آزادی متعهد است، قرار دهد.

وزیر خارجه کانادا در اظهارات خود از حقوق بشر ایران انتقاد کرد و تلاش کرد نقش روسای جمهور در اداره کشور را نادیده بگیرد و همچنین ایران را به دخالت در امور سوریه متهم کرد.

جان برد ضمن دخالت در امور ایران ادامه داد که دولت ایران برای مذاکرات واقعی هسته‌ای با گروه ۱ + ۵(آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) باید تغییرات اساسی ایجاد کند و به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند، به حقوق بشر احترام بگذارد و حمایت از گروه‌های مرگ، تخریبگر و هرج و مرج در منطقه را متوقف کند و منافع شهروندان خود را در اولویت قرار دهد.

وی در پایان ضمن بیان اینکه تحریم‌ها برجای خود باقی می‌ماند اینگونه گفت که کانادا و باقی جهان به دنبال مشاهده اصلاحات عمیقی از جانب ایران هستند و جهان منتظر اقدام عمل ایران و نه شعارهای خالی و ژست‌های نمادین است.
کد مطلب: ۳۰۵۲۷۰


گروهی در درون مجلس خودشان تشخیص نمی‌دهند و از بیرون دستور می‌گیرند!

مشاور روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: رئیس‌جمهور …


برخی وزرای پیشنهادی در داشتن شاخص‌های اصلی نظام شائبه دارند

عضو هیئت رئیسه مجلس می‌گوید، " نسبت به برخی از اعضای کابینه پیشنهادی …








رشوه عربستان به روسیه برای دوری از سوریه و پاسخ مسکو

قاسم سلیمانی حاکم واقعی سوریه است!

فیلم / صحبت‌های غیرمنتظره بهنوش بختیاری

اعتراف وهابی سعودی به بُریدن سر سوری‌ها / تصاویر ۱۸ +

عکسی تأمل برانگیز از عید در سرزمین طلای سیاه

بین الملل: کانادا بازهم درامور داخلی ایران دخالت کرد

بین الملل: عکس هوایی از قبله نخستین