به گزارش افکارنیوز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا شامگاه امروز یکشنبه به منظور دیدار با مقامات دو کشور برزیل و کلمبیا خاک واشنگتن را به مقصد بوگوتا، پایتخت کلمبیا ترک می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که کری در دیدار با خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور کلمبیا در خصوص موضوعات مختلفی مذاکره خواهد کرد اما مذاکره در خصوص مذاکرات صلح دولت کلمبیا و شورشیان فارک مهم ترین موضوع مورد بحثآنها را تشکیل می دهد.

هئیتی متشکل از مقامات بالای کلمبیایی در ماه سپتامبر راهی واشنگتن خواهند شد و در خصوص موضوعات مختلف که مهم‌ترین آن‌ها مذاکره در رابطه با امنیت در بوگوتا است، مذاکره خواهند کرد.

کلمبیا یکی از متحدان بسیار مهم آمریکا در منطقه آمریکای لاتین به شمار می‌رود، این کشور یکی از کشورهایی است که بیشترین کمک نظامی را از سوی مقامات کاخ سفید دریافت می‌کند.

این کشور از سال ۲۰۰۰ مبلغی معادل ۸ هزار میلیون دلار را صرف هزینه‌های نظامی این کشور کرده و تمام این مبلغ را به کشور آمریکا پرداخته است.

دولت این کشور اعلام کرده است که از نظامیان آمریکایی برای مبارزه علیه فروش و استفاده از مواد مخدر و همچنین شورشیان این کشور یعنی گروه فارک و دیگر شورشیان این کشور استفاده کرده است.

مذاکره در خصوص سفر دیلما دا روسف، رئیس جمهور برزیل یکی دیگر از موضوعات اصلی این سفر کری به برزیل به شمار می‌رود.

روسف در اکتبر سال جاری به منظور دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا راهی واشنگتن می‌شود.

کری در برازیلیا، پایتحت برزیل با آنتونیو پاتریوتا، همتای برزیلی دیدار خواهد کرد.