به گزارش افکارنیوز؛ این خبرگزاری اعلام کرد: «ایندایک به عباس اطمینان داد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دولت این کشور به تلاش ها برای حمایت از این گفتگوها ادامه می دهند.»

در همین حال، یک منبع آگاه فلسطین که خواست نامش فاش نشود، گفت دور دوم گفتگوهای مستقیم روز چهارشنبه در بیت المقدس و دور سوم گفتگوها در اریحا در کرانه باختری رود اردن برگزار می شود.

این منبع افزود کارشناسان فلسطینی و اسرائیل در حاشیه دور دوم و سوم این گفتگوها نشست های ثانویه ای را با حمایت آمریکا برگزار می کنند.

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطین و تزیپی لیونی وزیر دادگستری اسرائیل رهبری هیئت های مذاکره کننده دو طرف را برعهده دارند که قرار است معاونان ایندایک نیز در این نشست حضور یابند.

این منبع همچنین گفت عباس به نماینده آمریکا گفته است مسئله شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس اصل راه حل دو کشور مستقل و تلاش های آمریکا را برای احیا روند صلح تضعیف می کند.
همزمان با آغاز دور دوم گفتگوها در بیت المقدس، اسرائیل ۲۶ زندانی فلسطینی را آزاد می کند.

قرار است اسرائیل در مجموع ۱۰۴ زندانی فلسطینی را در مدت ۹ ماه آزاد کند. اسرائیل و تشکیلات خودگردان با جدول زمانی ۹ ماهه برای برگزاری گفتگوهای صلح موافقت کرده اند.