دیدار بان کی‌مون با پادشاه اردن

به گزارش افکارنیوز،پایگاه خبری پانوراما، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: حل و فصل نهایی مشکلات میان اسرائیل و فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین در جهت تامین منافع ملی و استراتژیک اردن است.

در بیانیه‌ای که توسط دفتر پادشاهی اردن صادر شد، آمده است، دو طرف در این دیدار که در امان برگزار شد، درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه تلاش‌ها برای برقراری صلح و پیامدهای بحران سوریه گفتگو کردند.

در این دیدار که با حضور وزیر خارجه اردن و مدیر دفتر پادشاه این کشور برگزار شد، ملک عبدالله دوم بر اهمیت نقش سازمان ملل در حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای تحقق صلح دائم با استناد به راهکار تشکیل دو کشور و طرح صلح عربی تاکید کرد.

وی با اشاره به ادامه سیاست‌های رژیم صهیونیستی در یهودی‌سازی قدس و تجاوز به مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در فلسطین تاکید کرد: این اقدامات پیامدهای خطرناکی را برای روند صلح خاورمیانه به دنبال خواهد داشت.

درباره اوضاع سوریه نیز پادشاه اردن تاکید کرد که کشورش از حل و فصل سیاسی بحران سوریه و متوقف شدن خشونت‌ها در این کشور حمایت می‌کند.

بان کی مون نیز به نوبه خود از تلاش‌های اردن در تحقق صلح، ثبات و امنیت در منطقه تقدیر و تشکر کرده و گفت: سازمان ملل برای همکاری و هماهنگی بیشتر با اردن در تعامل با چالش‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تمایل دارد.

دبیرکل سازمان ملل در پایان بر لزوم حمایت بیش‌تر جامعه جهانی از اردن در استقبال از آوارگان سوری تاکید کرد.

بان کی مون علاوه بر این در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با وزیر امور خارجه اردن، از اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین خواست برای موفقیت مذاکرات صلح تلاش کنند.