به گزارشافکارنیوز، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد: فشارهای آمریکا علیه سوریه بی‌فایده بوده و در حقیقت وقت تلف کردن است.

وی افزود: ما هرگز از مبارزه با تروریسم دست نخواهیم کشید. گرچه آمریکا با دستاویز سلاح‌های شیمیایی به اعمال فشارهای بی‌سابقه دست بزند.

الزعبی در ادامه خاطرنشان کرد: حمله به سوریه برای هیچ کس و در هیچ شرایطی سرگرمی نیست چرا که این امر پیامدهای بسیار خطرناکی به دنبال دارد و آتش این جنگ و شعله‌های آن در نهایت تمام منطقه خاورمیانه را خواهد سوزاند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با تاکید بر اینکه نظام سوریه در هیچ منطقه‌ای از سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده عنوان داشت: نظام سوریه با کمیته تحقیقات بین الملل همکاری کامل خواهد داشت.

این مسئول سوری تاکید کرد: ارتش سوریه موفق شده مقادیر فراوانی از سلاح‌های شیمیایی ساخت عربستان را در منطقه جوبر دمشق کشف کند.

الزعبی تاکید کرد: استفاده تروریستها از سلاحهای شیمیایی در حقیقت دلیل ناتوانی و نگرانی آنهاست و باید بگویم که دولت سوریه اسنادی در اختیار دارد که نشان میدهد مخالفان از سلاحهای شیمیایی استفاده کردهاند.