وزارت جنگ اسرائیل تأیید کرد

به گزارش افکارنیوز، وزارت جنگ اسرائیل با صدور بیانیه‌ای از آزمایش سامانه پدافند موشکی «پیکان ۲» خبر داد.

ساعتی قبل وزارت دفاع روسیه از رصد دو فروند موشک بالستیک که از مرکز مدیترانه به سمت سواحل شرقی شلیک شده بود خبر داد. اسرائیلی‌ها در ابتدا در این مورد ابراز بی‌اطلاعی کردند، اما بعدا مسئولیت شلیک موشک‌ها را بر عهده گرفته و اعلام کردند این موشک‌ها برای تست سامانه پدافندی شلیک شده‌اند.

رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده است که این موشک‌های بالستیک از نوع «اسپارو» بوده و هدف از شلیک آن آزمون میزان کارایی موشک و همچنین سامانه دفاع موشکی «پیکان ۲» بوده است.

«پیکان ۲» بخش میانی سیستم چند لایه دفاع موشکی اسرائیل است که قادر به ردیابی به هدف‌گیری موشک‌های بالستیک میان و دوربرد است. این سامانه قرار است از سال آینده رسما عملیاتی شود. اسرائیل چند سالی است که برای مقابله با راکت‌های کوتاه‌برد از سامانه موسوم به «گنبد آهنین» استفاده می‌کند. قرار است تا چند سال آینده سه سامانه پدافندی «گنبد آهنین»، «پیکان» و «فلاخن داوود»(چوب جادو) با تشکیل لایه‌های دفاعی، سیستم دفاع موشکی چند لایه موسوم به «گیج‌کننده» را تشکیل دهند.

وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد آزمایش امروز موفقیت‌آمیز بوده است. این آزمایش را اداره توسعه تسلیحات و زیرساخت‌های فنی وزارت جنگ اسرائیل به صورت مشترک با آژانس دفاع موشکی آمریکا انجام داده‌اند.

موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل ادعا کرده است که آزمایش موشکی امروز نشانهای از توان برتر اسرائیل در حوزه موشکی بوده است.