به گزارش افکارنیوز، فلسطینی ها، روزانه ساعت ها را در صف باقی می مانند تا بتواند از فرصت چهار ساعته باز بودن گذرگاه رفح برای ورود و خروج به مصر و انتقال کالاهای مورد نیازشان استفاده نمایند؛ این مدت کم باعثشده تا هزاران نفر از مردم این منطقه در فهرست انتظار خروج از این گذرگاه قرار بگیرند.

یک مرد سالخورده فلسطینی که مقابل دروازه گذرگاه رفح منتظر فرا رسیدن نوبتش برای خروج از این گذرگاه بود، به خبرنگار العالم گفت: وضعیت سیاسی به ما ربطی ندارد؛ ما مردم عادی هستیم که هر کدام از ما مشکلاتی داریم که برای رفع آنها درصدد عبور از این گذرگاه هستیم.

یک زن فلسطینی نیز گذرگاه رفح را تنها شاهرگ حیات غزه دانست و با انتقاد شدید از بستن این گذرگاه و سخت گیری بر فلسطینی ها گفت: بستن گذرگاه رفح بسیاری از مردم غزه را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

در بسیاری از موارد، زندگی بیماران غزه با عبور از این گذرگاه گره خورده است و بسیاری از اهالی این منطقه به علت عدم امکان خروج از آن، با خطر از دست دادن اقامت، شغل یا امکان ادامه تحصیل در کشورهای مختلف مواجه هستند.

یک فلسطینی دیگر در این باره به خبرنگار العالم گفت: از یک هفته پیش تاکنون، هر روز از صبح تا عصر در صف خروج از گذرگاه می ایستم، اما نوبتم فرا نمی رسد.

وی افزود: در صورتی که اگر به کشور محل اقامتم بازنگردم، من شغلم را از دست می دهم و و دوستانم نیز امکان ادامه تحصیل را از دست می دهند.

این فلسطینی خاطرنشان کرد: کشورهای محل اقامت فلسطینی ها، به ویژه اروپایی ها مشکلات ما را درک نمی کنند.

این گزارش حاکیست که مجلس قانونگذاری فلسطین، امروز نشست خبری خود در اعتراض به روند فعالیت گذرگاه رفح، در همین مکان برگزار کرد.

" احمد بحر " نایب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین در این کنفرانس خبری، گفت: ما از دولت مصر درخواست می کنیم تا گذرگاه رفح را به طور کامل بازگشایی کند، زیرا بازگشایی محدود آن، هیچ کمکی به مردم این منطقه نمی کند و فقط باعثافزایش مشکلات بیماران، افراد دارای حق اقامت در سایر کشورها و سایر شهروندان این منطقه می شود.

در این میان دولت مصر، دلیل محدودیت ساعات فعالیت گذرگاه رفح را وضعیت امنیتی این کشور به ویژه منطقه شبه جزیره سینا اعلام کرده است.