به گزارش افکارنیوز، مقامات آمریکایی خبر حمله موفقیت‌آمیز ارتش سایبری سوریه به سایت تفنگداران دریایی این کشور که روز گذشته اعلام شد را تأیید کرده‌اند.

مقامات آمریکایی، حمله سایبری روز گذشته ارتش الکترونیک سوریه(ارتش سایبری سوریه) به یکی از وب‌سایت‌های یگان تفنگداران دریایی آمریکا را تأیید کرده‌اند.

روز گذشته در خبرها آمده بود گروهی از هکرهای حامی دولت سوریه سایت جذب نیروی یگان تفنگداران آمریکایی را هک‌کرده‌اند.

این گروه تصویر و پیامی را روی این وب‌سایت قرار داده بود که در آن از داوطلب‌های عضویت در این یگان آمریکایی خواسته شده بود در صورت قصد آمریکا برای حمله به سوریه از این تصمیم خود انصراف دهند.

اکنون شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز به یک بخشنامه رسمی که برای مقامات آمریکایی سر تاسر این کشور ارسال شده‌اند دست یافته که در آن ضمن تأیید از کار افتادن وب‌سایت مذکور برای آنها توضیح داده شده در این سایت تصاویری از افرادی قرار داده شده که لباس‌های نظامی آمریکایی به تن دارند و پلاکاردهایی به دست گرفته‌اند که روی آن نوشته شده: «من به یگان تفنگداران دریایی ملحق نشدم تا در جنگ داخلی سوریه در جبهه القاعده نجنگم.»

سایت جذب نیروی تفنگداران آمریکایی اکنون سالم است و به صورت عادی فعالیت می‌کند اما اکنون این سایت هم جزو موارد موفقیت‌آمیز حمله‌های سایبری «ارتش الکترونیک سوریه» به مواضع آمریکایی و اروپایی قلمداد می‌شود.

ارتش سایبری سوریه تا کنون حمله و از کارانداختن وب‌سایت روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، وب‌سایت روزنامه واشنگتن‌پست، و حساب‌های کاربری خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه انگلیسی گاردین و سایت هزل‌نویس «آنیون» را به عهده گرفته است.

ارتش الکترونیکی سوریه در وب‌سایتش خود را «گروهی از جوانان علاقمند سوری» معرفی می‌کند «که نمی‌توانستند در قبال تحریف همه‌جانبه واقعیت‌های قیام اخیر سوریه بی‌تفاوت بمانند».

ارتش الکترونیکی سوریه از طریق شبکههای اجتماعی، نظیر فیسبوک و توییتر، فعالیت میکند، و نبرد سازمانیافتهای را برای ایمیلباران (اسپم کردن) و از دسترس خارج کردن وبسایتهای افراد، گروهها و سازمانهایی در پیش گرفته که به مشروعیت حکومت سوریه لطمه وارد میکنند.