محکومان بحرینی کمتر از ۱۸سال سن دارند

به گزارش افکار، عباس العمران جمعه در مصاحبه با شبکه خبری العالم با انتقاد شدید از اقدام دادگاه نظامی بحرین در زمینه صدور حکم اعدام برای ۴ معترض و حبس ابد ۳ نفر دیگر، تاکید کرد که حکم های صادر شده علیه شخصیت های مخالف در این کشور غیرقانونی و برخلاف قوانین و معاهدات بین المللی است.
العمران گفت: حکم هایی که دادگاه بحرین علیه معترضان صادر کرده در درجه اول سیاسی است و هدف از آن انتقام گرفتن از مردمی است که در تظاهرات گسترده برای درخواست برکناری رژیم حاکم شرکت کردند و شعار عدم مشروعیت حکومت را سردادند.
وی افزود: رژیم بحرین زمانی که نیروهای اشغالگر عربستان را برای سرکوب مردم فراخواند مشروعیت خود را بیش از پیش از دست داد.

***دستگاه قضایی بحرین مستقل نیست

العمران اظهار داشت: دستگاه قضایی در بحرین مستقل نیست بلکه از سوی حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاهی که مردم خواستار برکناری او از قدرت هستند، تعیین می شود.
وی تصریح کرد که مقامات بحرین به شکنجه بازداشت شدگان، نقض حقوق قانونی آنها، گرفتن اعتراف از آنها زیر شکنجه و قتل برخی از آنان زیر شکنجه هنگام خودداری از اعتراف، مبادرت می کنند.
عضو مرکز حقوق بشر بحرین گفت: این متهمان طبق قانون تروریسم محاکمه شدند که کمیته های حقوق بشر و مخالف شکنجه وابسته به سازمان ملل و کارشناسان آن و همچنین چند سازمان حقوق بشر مانند دیده بان حقوق بشر، این قانون را محکوم کرده اند.
العمران با اشاره به اینکه دستگاه قضایی بحرین مردم را براساس مقاصد خود محاکمه می کند و هیچ یک از حقوق آنها را تضمین نمی کند؛ خاطرنشان کرد: این حکم های خطرناک به سرعت و خارج از روال معمول و بررسی های قضایی علیه متهمان صادر شده است.

***محاکمه های شدیدتر در راه است

وي اظهار داشت: مقامات پرونده هاي بيش از ۴۰۰ بازداشت شده را به دادگاه نظامي ارايه کرده اند و پيش بيني مي شود محاکمه هاي شديدتري در راستاي انتقام از مخالفان، شخصيت ها و شهرونداني که خواستار تعيين سرنوشت خود به شيوه مسالمت آميز هستند؛ برگزار شود و هدف از اين اقدام وادار کردن آنها به تسليم در برابر رژيم حاکم است.