پوتین تهدید کرد

به گزارش افکارنیوز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس، نسبت به هر گونه اقدام یکجانبه غرب علیه سوریه هشدار داد.

وی در ادامه افزود، در صورت اثبات این مسله که نیروهای دولتی از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند، روسیه احتمالا مانع تصویب قطعنامه ضدسوری در شورای امنیت سازمان ملل نخواهد شد.

پوتین در رابطه با موشک‌های اس‌۳۰۰ گفت: این موشک‌ها خیلی موثر است و مسکو بعضی از قطعات آن را بر اساس قرارداد بین دو کشور برای سوریه ارسال کرده اما هنوز کامل نشده و فعلا ارسال بقیه قطعات متوقف شده است.

وی هشدار داد، اگر آمریکا بدون تصویب شورای امنیت به سوریه حمله کند، روسیه احتمالا به هرکشوری که لازم باشد موشک‌های اس‌۳۰۰ را خواهد فروخت.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفته است، خیلی خنده‌دار به نظر می‌رسد در زمانی که دولت بشار اسد در حال پیشروی علیه شورشیان است از سلاح شیمیایی استفاده کند.

وی در ادامه افزود: اگر اطلاعاتی مبنی استفاده از سلاح شیمیایی بویژه از استفاده آن از طرف نیروهای دولتی وجود دارد، این مدارک باید به شورای امنیت سازمان ملل تحویل داده شود وباید قانع کننده باشد و نباید بر اساس یک سری شایعات و یا اطلاعاتی که از طریق شنود به دست آمده، تنظیم شود.

پوتین خاطر نشان کرد، حتی در آمریکا بعضی کارشناسانی که معتقدند این مدارک قانع کننده نیست، این مسله را که مخالفان از این سلاح استفاده کرده‌اند تا زمینه دخالت خارجی حامیان خود را فراهم کنند، رد نکرده‌‌اند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه مدارکی دولت فعلی آمریکا ارائه کرده با شواهدی که توسط جرج بوش برای حمله به عراق ارائه شد را مقایسه کرد.

وی همچنین گفته است که الان خیلی زود است که بگویم روسیه در صورت اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

در همین خصوص پوتین خاطر نشان کرد: ما ایدههای خود درباره این که چگونه به این مورد خاص واکنش نشان دهیم، را داریم. اینکه آیا از زور استفاده کنیم یا از سایر طریق بستگی به شرایط دارد. ما نقشههای خودمان را داریم.