ماشاءالله شاکری سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر گفت: مصطفی محمدنجار وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از دولت و به همراه نمایندگان مقام معظم رهبری، رئیس هلال احمر، رئیس ستاد مدیریت بحران و چند تن از مسئولان کشور پنجشنبه به پاکستان عزیمت می‌کند.
وی این سفر دو روزه را به منظور بررسی دقیق‌تر و نزدیک‌تر ابعاد خسارات ناشی از سیل اخیر در پاکستان و تبادل‌نظر و رایزنی با مقامات پاکستانی عنوان کرد.
شاکری اظهار داشت: آقای محمدنجار در این سفر قرار است با مقامات پاکستانی در اسلام‌آباد دیدار و گفت‌وگو و یک بازدید هوایی نیز از مناطق سیل‌زده و اردوگاه استقرار آوارگان داشته باشد. وزیر کشور همچنین گزارش این سفر را به دولت ارائه خواهد داد تا تصمیمات مقتضی در این زمینه اتخاذ شود.
سفیر ایران در پاکستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون نزدیک به ۴۰۰ تن محموله شامل چادر، پتو، مواد شوینده، دارو، آب و … برای سیل‌زدگان پاکستان به این کشور ارسال کرده، خاطرنشان کرد: همزمان با سفر وزیر کشور نیز محموله‌های بیشتری شامل خرما، آرد و مواد غذایی برای سیل‌زدگان پاکستان ارسال خواهد شد.
وی با اشاره به ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر از مردم نوع دوست کشور تقاضا کرد که به یاری سیل‌زدگان پاکستان بشتابند و چشم عنایتی به کانون‌های بحران‌ زده مردم پاکستان داشته باشند.
به گزارش خبرنگار فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان سه‌شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر محمود احمدی‌نژاد به پاکستان با بیان اینکه برنامه این سفر برای بررسی نزدیک ابعاد فاجعه سیل در دستور کار قرار دارد، گفت: هر زمان شرایط سفر آماده شود، این کار انجام خواهد شد.