مهمترین عناوین خبرهای بین الملل در ۱۶ مهر

به گزارش افکارنیوز، مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا تأکید کرد که روند گفتگوهای ایران و ۱ + ۵ تا به امروز، برای هیچکس سودی نداشته و باید تغییر کند.
پایگاه خبری رادیو بین المللی فرانسه در مطلبی به اظهارات اخیر وزیر امورخارجه ایران درباره بی اعتبار بودن پیشنهادات قبلی غرب به تهران در زمینه مذاکرات هسته ای پرداخت.
روزنامه دیلی تلگراف انگلیس از انتقاد گسترده ایرانی ها به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص ممنوعیت پوشیدن شلوار جین در این کشور در فضای مجازی خبر داد.
رسانه های اسرائیلی از مرگ خاخام عووادیا یوسف رهبر معنوی حزب شاس این رژیم خبر دادند.
روزنامه دیلی تلگراف انگلیس از انتقاد گسترده ایرانی ها به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص ممنوعیت پوشیدن شلوار جین در این کشور در فضای مجازی خبر داد.
روزنامه " گلوبو " برزیل روز یکشنبه اسناد و مدارکی منتشر کرده که نشان می دهند مقامات کانادایی ارتباطات اینترنتی وزارت معدن و انرژی این کشور را استراق سمع می‌کرده‌‌اند.
" ترزا می "، وزیر کشور انگلیس از سفر افراط گرایان انگلیسی به سوریه انتقاد کرد.
عدلی منصور از آمادگی این کشور برای ورود به گفتگو با ایران خبر داد.
اندیشکده صهیونیستی " مطالعات امنیت ملی " در گزارشی نوشت: شخصیت های برجسته ای در ایران به برقراری رابطه میان تهران و واشنگتن بدگمان هستند.
یکی از مقامات ستاد فرماندهی ارتش مالی در گائو اعلام کرد گروه های افراطی صبح دوشنبه چندین گلوله خمپاره به این شهر شمال مالی شلیک کردند.

" آژانس مبارزه با جنایت " در انگلیس که رویکردی نظیر " اف بی آی " در آمریکا را دارد امروز فعالیت خود را آغاز کرد.
روزنامه واشنگتن پست نوشت تعطیلی دولت فدرال آمریکا موجب شد اوباما اهداف خود را در آسیا کنار بگذارد.

رژیم صهیونیستی تلاش کرد با شبیه سازی اشغال بنت جبیل روحیه سربازان ناکام خود در اشغال این شهر در جنگ ۳۳ روزه را ترمیم کند.
اخضر ابراهیمی میانجی سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه در مصاحبه با شبکه پنج تلویزیون فرانسه(TV۵monde) گفت ایران باید در مذاکرات ژنو دو شرکت کند.