به گزارش افکارنیوز، سرهنگ «جی» از افسران ارشد نیروی دریایی ارتش اسرائیل، هفته گذشته با لیست بلندی از اتهامات جنسی مواجه شده است. دادگاه وی را به سوءاستفاده از دو سرباز تحت امرش در یک پایگاه نظامی در نزدیکی «حیفا» متهم کرده است.

ارتکاب اعمال ناشایست، آزار جنسی، تلاش برای ایجاد اخلال در روند تحقیقات، جلوگیری از انجام بازرسی و رفتار نامناسب از جمله اتهاماتی است که این سرهنگ صهیونیست با آن روبروست.

سرهنگ «جی» در تمام مراحل تحقیقات این پرونده، کلیه اتهامات را رد کرده است. وی مدعی است که این دو سرباز علیه وی توطئه کرده‌اند. با این حال، قضات دادگاه ادعاهای وی را رد کرده و گفته‌اند اظهارات او با شواهد موجود در تناقض است.

در کیفرخواست این نظامی اسرائیلی آمده است: دفاعیات وی قابل اتکا نیست. دروغ‌هایی که او پیش از آگاهی یافتن از وجود شواهد گفته، دروغ‌هایی است که به اصل اتهامات واردشده علیه او باز می‌گردد.

آنچه که در برگه اتهامات وی آمده، نشان می‌دهد که این افسر اسرائیلی ۲۵ سال سابقه حضور در ارتش را در کارنامه خود دارد. بعد از آنکه این دو سرباز در سال ۲۰۱۱ از او به پلیس نظامی شکایت کرده‌اند، وی از دوستان خود خواسته است آبروی او را حفظ کرده و از پیشرفت پرونده جلوگیری کنند.

تجاوز و سوءاستفادههای جنسی یکی از موارد متداول در ارتش اسرائیل است، تا جایی که سران نظامی رژیمصهیونیستی تلاش میکنند برنامههایی برای کاهش چنین مواردی به اجرا بگذارند. با این حال، آمارهای رسمی نشان میدهد موارد سوءاستفادههای جنسی به خصوص علیه سربازان زن ارتش اسرائیل، در چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته است.