زنان عربستانی دیوار ترس را می شکنند

به گزارش افکارنیوز، سایت عربستانی " الجزیره العربیه " در مطلبی نوشت: در گذشته رانندگی یک زن در خیابانهای عربستان به دلیل ممنوع بودن آن مسأله ای بسیار نادر و استثنائی بود، ولی در سایه تمایل زنان برای زیر پا گذاشتن این محدویت، منع رانندگی زنان رو به زوال گذاشته است.

گروهی از زنان عربستان در راستای برنامه " رانندگی زنان حق آنهاست " اخیراً در خیابانها رانندگی کردند؛ و با تصویر برداری از این اقدام خود آن را در سایت های ارتباط اجتماعی منتشر کردند.

این زنان به همراه گروهی از مردان از دولت عربستان خواستند که رانندگی زنان را به عنوان حق مسلّم آنها به رسمیت بشناسد، زیرا بسیاری از خانواده های عربستانی توان مالی لازم را برای استخدام راننده ندارند همچنین هزینه های دیگری را در صورت استخدام راننده باید متحمل شوند.
در ویدیویی که اخیرا در اینترنت منتشر شده، یک زن در روز روشن در خیابان های ریاض پایتخت عربستان رانندگی می کند و مساله جالب اینکه راننده هایی که از کنار وی می گذرند، وی را تشویق می کنند.
در ویدیویی دیگر، یک زن با دخترش به نام " عزه " با خودرو به سوی مدرسه دیگر فرزندانش می رود، تا آنها را به خانه برگرداند.
طراحان برنامه " رانندگی زنان حق آنهاست " طوماری را برای تأکید بر حق رانندگی زنان آماده کرده اند که تاکنون بیش از ۱۵ هزار مرد و زن این طومار را امضاء کرده اند.

پیش بینی مفتی سعودی درباره موفقیت فعالان زن در عربستان

در همین راستا " عادل الکلبانی " خطیب سابق مسجد الحرام پیش بینی کرد که فعالان زن در عربستان دیواری را که شیوخ طی سالهای گذشته ایجاد کرده و زنان را از رانندگی در خیابانها منع کرده اند، بشکنند.

وی با اشاره به رانندگی چندین زن در خیابانهای این کشور طی روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: احساس می کنم که دیوار فتواهای صادر شده برای تحریم رانندگی زنان به لرزه افتاده، و به زودی فرو برزید و زنان بتوانند در خیابانها رانندگی کنند.

فراخوان رانندگی زنان عربستانی در ۲۶ اکتبر

زنان فعال عربستانی کمپین جدیدی برای به رسمیت شناخته شدن حق رانندگی زنان این کشور به راه انداخته و ۲۶ اکتبر را به عنوان زمان به چالش کشیدن ممنوعیت رانندگی زنان عربستانی تعیین کرده اند.

عربستان تنها کشور دنیاست که زنان در آن حق رانندگی ندارند.