مدیترانه تبدیل به تابوت شده، کمک کنید

به گزارش افکارنیوز، طی ۱۰ روز اخیر دو حادثه در سواحل ایتالیا رخ داده که در هر دوی آنها قایق های حامل مهاجرین آفریقایی دچار سانحه شده و تعدادی از مسافرین کشته شده اند.

در مورد اول که هفته گذشته رخ داد یک قایق ماهیگیری بزرگ در حالی که بیش از ۵۰۰ مهاجر آفریقایی را حمل می کرد در نزدیکی لامپدوسا دچار سانحه شد که در نتیجه آن نزدیک به ۲۰۰ نفر از مسافرین آن کشته شدند.

روز جمعه نیز حادثه مشابهی در نزدیکی آب های سیسیل رخ داد که در نتیجه آن ۳۴ نفر کشته شده اند و عملیات نجات برای یافتن مفقودین این حادثه همچنان ادامه دارد. نجات یافتگان از حادثه روز جمعه به کشور مالت منتقل شده اند، اما دولت این کشور از این وضعیت خشنود نیست.

در همین رابطه ان بی سی نیوز، از درخواست نخست وزیر مالت از جمعه جهانی خبر داده و می نویسد: دولت مالت اعلام کرده که مدیترانه تبدیل به یک تابوت شده از همین رو جامعه جهانی باید برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی وارد عمل شود.

بر اساس این گزارش، طی دهه گذشته ورود مهاجرین از آفریقا به ایتالیا روندی طبیعی داشته، اما در سال های اخیر و به ویژه بعد از تحولات انجام شده در کشورهای لیبی، مصر و سوریه شمار مهاجرین افزایش یافته است.

این مهاجرین از تونس که فاصله کمی تا ایتالیا دارد عازم این کشور می شوند، اما اغلب در میانه راه گرفتار حادثه می گردند.

در همین رابطه " ژوسف ماسکات " نخست وزیر مالت گفت: نمی دانم چه تعداد انسان دیگر لازم است تا در دریا بمیرند تا شاید اتفاقی در این رابطه رخ دهد.

ماسکات در ادامه تاکید کرد که در نشست آتی کمیسیون اروپا، به همراه ایتالیا، خواستار اعمال قوانینی جدید برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی خواهد شد.