شرکتهای فرانسوی در انتظار لغو تحریم‌های ایران

به گزارش افکارنیوز،العالم در گزارشی از پاریس با اشاره به دیدار اخیر " حسن روحانی " رئیس جمهور ایران و " فرانسوا اولاند " همتای فرانسوی ایشان در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تجار و صاحبان شرکت های بزرگ فرانسه خواهان بهبود روابط این کشور با ایران هستند، و برای تحقق این امر تلاش می کنند تا پس از مدت ها بار دیگر وارد بازار ایران شوند.

" میشل لولون " کارشناس سیاسی و فعال فرانسوی به خبرنگار العالم گفت: بی توجهی دولت پاریس به دوستی قدیمی ایران و فرانسه بسیار نگران کننده است و آغاز مجدد مذاکرات فرانسه با ایران بسیار امیدوارکننده خواهد بود.

ناظران سیاسی معتقدند؛ دیپلماسی متغیر غرب در قبال ایران بخشی از سیاست های مخفی اش در قبال این کشور است ولی تجار و شرکت های بزرگ غربی تلاش می کنند که سران آمریکا و اروپا را به پذیرفتن واقعیت ها وادار کنند و به بازار ایران راه یابند.

" کمیل الساری " کارشناس اقتصادی در مصاحبه با خبرنگار العالم تاکید کرد: شرکت ها انتظار ندارند که تحریم های ایران لغو شود تا بتوانند در این کشور سرمایه گذاری کنند بلکه همیشه به دنبال بازاری برای خود هستند و همه امور ژئواستراتژیک و سیاسی و تحولات احتمالی را بررسی می کنند.

موافقت دادگاه عالی اتحادیه اروپا با لغو تحریم هفت بانک و مؤسسه ایرانی که به ادعای همکاری در مساله هسته ای ایران تحریم شده بودند، نشان داد که غرب چه سیاست های نادرستی را در قبال ایران دنبال می کند.

ناظران معتقدند که نحوه تعامل غرب با ایران در چند ماه گذشته نشان خواهد داد که غرب واقعاً چه سیاست هایی را در قبال ایران اتخاذ کرده است.