کلینتون با مرسدس نقره ای رنگش در لندن جریمه شد / تصاویر

به گزارش افکارنیوز، از چند روز پیش شایعاتی مطرح بود مبنی بر اینکه هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا در پایتخت انگلیس جریمه شده است.

روز گذشته مسئولان شهری لندن، تایید کردند کلینتون به علت تخلف رانندگی جریمه شده و جریمه مذکور پرداخت شده است.

جمعه هفته پیش، مرسدس نقره ای رنگ هیلاری کلینتون وقتی او برای شرکت در مراسمی در موسسه تحقیقاتی چتم هاوس در میدان سن جیمز لندن برای مدت ۴۵ دقیقه خودروی خود را در خیابان پارک کرده بود، جریمه شده است.

چاتم هاوس از اندیشکده های صاحب نام انگلیس در حوزه های مختلف سیاسی است. رسانه های محلی تصویری از این خودرو و نوشتن جریمه برای آن منتشر کرده اند که به محض حضور پلیس، محافظان کلینتون از خوردوی دیگری پیاده می شوند تا به پلیس مذکور بگویند خودرو به چه کسی تعلق دارد و جریمه ننویسد اما او کار خودش را انجام می دهد.

مسئولان پلیس لندن اعلام کرده اند باید خیابانها سرو سامان داشته باشند و وقتی فردی خودرویش را بد پارک می کند باید جریمه شود و تفاوتی نمی کند او چه کسی است.

درست همان روزی که کلینتون در لندن جریمه شد، شاهزاده اندرو از خاندان سلطنتی انگلستان، جایزه ویژه ای به او اهداء کرد. در این مراسم، شماری از شخصیتهای مطرح خارجی ازجمله بیل کلینتون همسر هیلاری کلینتون حضور داشتند. جایزه مذکور به علت فعالیتهای کلینتون برای ترویج حقوق زنان و ایفای نقش در عرصه دیپلماسی به او اعطاء شد.

جریمه صادر شده برای تخلف رانندگی هیلاری کلینتون، هشتاد پوند معادل ۱۲۸ دلار است. البته براساس قوانین راهنمایی و رانندگی انگلیس اگر جریمه مذکور در مدت چهارده روز پرداخت شود به چهل پوند معادل شصت و چهار دلار کاهش می یابد. این جریمه پرداخت شده است اما مشخص نیست چه کسی این کار را انجام داده است.

پلیس لندن اعلام کرده است بدهی هیئتهای دیپلماتیک حاضر در انگلیس به علت تخلفات رانندگی و صدور برگه های جریمه های پرداخت نشده در ده سال گذشته از هفتاد میلیون پوند معادل یکصد و دوازده میلیون دلار بیشتر است.

سفارت آمریکا در لندن بیشترین تخلفات رانندگی را دارد به طوریکه هفت میلیون و هفتصد هزار پوند معادل دوازده میلیون و چهارصدهزار دلار از کل مبلغ فوق را به خودش اختصاص داده است. هیئهای دیپلماتیک ژاپن و روسیه با جریمه های پنج میلیون پوندی معادل هشت میلیون دلاری برای هریک از این دو کشور در رتبه های بعدی قرار دارند.