اسنودن: هیچ سند طبقه بندی شده‌ای را به روسیه منتقل نکرده‌ام

به گزارش افکارنیوز، «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در گفت وگو با روزنامه «نیویورک تایمز» که روز گذشته منتشر شد، تأکید کرد، هنگام فرار به روسیه، هیچ سند طبقه بندی شده ای را با خود به این کشور نبرده است.

اسنودن گفت: «همه اسنادی را که در اختیار داشته است، قبل از سفر به روسیه و هنگامی که در هنگ کنگ بود، به روزنامه نگاران داده است.»

اسنودن که موفق به اخد پناهندگی یک ساله از روسیه شده است، تصریح کرد، بردن این اسناد «هیچ سودی در راستای منافع عمومی نداشته است.»
اسنودن همچنین اعلام کرد، این اسناد را از دسترسی دستگاه های اطلاعاتی چین، بویژه به خاطر شناختی که هنگام فعالیت در آژانس امنیت ملی آمریکا از دستگاه های اطلاعاتی چین کسب کرده بود، حفظ کرده است.

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرد «این امکان وجود ندارد که روسیه و چین به این اسناد دسترسی پیدا کرده باشند.»

مقامات آمریکایی، بارها، اعلام کرده اند، نگران هستند که دستگاه های اطلاعاتی روسیه، چین و یا هر کشور دیگری توانسته باشد به برخی از اسنادی که اسنودن در اختیار داشت، دسترسی پیدا کرده باشد.

اسنودن در اظهاراتی همچنین تأکید کرده بود که فکر می کند آژانس امنیت ملی به خوبی می داند که او با دستگاه های اطلاعاتی کشورهای خارجی همکاری نمی کرده است.

وی افزود: تاکنون آژانس امنیت ملی حتی از بروز یک مورد خسارت در نتیجه این افشاگری ها گزارش نکرده است. من نیز هرگز درصدد همکاری با چین و روسیه نیستم.