نبیل فهمی: آزادی مبارک به نظر دستگاه قضایی بستگی دارد

به گزارش افکارنیوز، نبیل‌فهمی وزیر‌خارجه مصر اعلام کرد آزادی یا عدم آزادی حسنی‌مبارک به نظر دستگاه قضایی مصر بستگی دارد.

وی افزود: اگرچه ممکن است این تصمیم از لحاظ عاطفی بر عده‌ای تاثیر بگذارد ولی می‌توان از جنبه دیگری نیز به این قضیه نگاه کرد و آن این‌که در صورت آزادی وی دستگاه قضایی مصر استقلال خود را ثابت کرده است.

وی در گفتگو با شکبه سی ان ان در پاسخ به سوالی پیرامون استعفای محمد‌البرادعی معاون رئیس‌جمهور در امور بین‌الملل که در اعتراض به نحوه پایان دادن به تحصن میدان رابعه‌العدویه و النهضه استعفاء داده بود اذعان داشت البرادعی خودش دلایل استعفایش را شرح داده است.

وی همچنین پیرامون نحوه پایان دادن به تحصن‌های میدان رابعه‌العدویه و النهضه گفت: همان‌طور که حازم‌الببلاوی نخست وزیر دولت موقت نیز تاکید کرده است درخواست از پلیس به منظور دخالت و پایان دادن به این تحصن‌ها تصمیم آسانی نبود.

وی افزود روشن است تصمیم‌گیری به منظور پایان دادن به تحصن‌ها در این میادین با وجود تعداد زیادی از اشخاص و وجود حجم بسیار زیاد سلاح در آن‌جا قربانیان زیادی به جا خواهد گذاشت و این موضوع ما را نگران کرده بود اما این امکان برای ما وجود نداشت که اجازه دهیم این وضعیت همچنان ادامه یابد چرا که ادامه آن باعثافزایش هرج و مرج در مصر می‌شد.

وزیر خارجه مصر ضمن تاکید بر پایبندی ارتش به حمایت از رسیدن به یک دموکراسی واقعی در مصر افزود من یک وزیر غیر نظامی در یک دولت غیر نظامی هستم و این دولت به تحقق نقشه راه و تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری یک انتخابات جدید و تحویل حاکمیت به اکثریتی که مردم آنها را انتخاب می کنند پایبند است.

وی افزود با وجود حوادث خونینی که در مصر روی داده است اما دولت بر ادامه مسیر خود مطابق با نقشه راه مصر است.