به گزارش افکارنیوز، مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل گفت بان کی مون دبیر کل این سازمان، به طور رسمی پیامی را از عربستان سعودی در خصوص رد کرسی غیردائم شورای امنیت، دریافت نکرده است.

این سخنگو افزود بان کی مون امیدوار است در کنار عربستان سعودی به «بسیاری از چالش های مهم» رسیدگی کند. مارتین نِسیرکی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت دبیر کل سازمان ملل، بسیاری از نگرانی های دولت عربستان سعودی را بر شمرده که برخی از آنها به این شرح است: پایان دادن به جنگ در سوریه، تشکیل کشوری پایدار برای فلسطینیان، کمک به روند گذار(به دموکراسی) در یمن، افزایش کمک های بشردوستانه برای همه نیازمندان و کمک برای مبارزه با تروریسم و تکثیر هسته ای.

مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه، عربستان سعودی، چاد، شیلی، لتونی و نیجریه را به عنوان اعضای غیردائم شورای امنیت برای دوره ای دو ساله که از ابتدای ژانویه سال آینده میلادی آغاز خواهد شد، انتخاب کرد. عربستان سعودی نیز با کسب آراء از دو سوم نمایندگان حاضر در مجمع عمومی، موفق به تصاحب کرسی شورای امنیت شد.

عبدالله یحیی المعلم، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل بعد از رأی گیری گفت: ما از مردم سوریه و تلاش آنها برای دستیابی به آرمان هایی نظیر آزادی، وحدت و کامیابی حمایت می کنیم. امیدواریم بتوانیم با سایر اعضای جامعه بین الملل همکاری داشته باشیم تا برادران سوری خود را در دستیابی به اهدافشان یاری کنیم.

اما اهمیت مسئله فلسطین نیز به اعتقاد ما، اگر به همین اندازه نباشد، کمتر نیست؛ زیرا باور داریم که موضوع فلسطین، هسته اصلی مشکلات خاورمیانه به شمار می رود و امیدواریم با دیگر اعضای شورای امنیت برای دستیابی به راهکاری صلح آمیز همکاری کنیم تا فلسطین را قادر سازیم که کشورش را در مناطق اشغال شده در ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی، با شرق قدس به عنوان پایتخت مشروع کشور فلسطین، تشکیل دهد.
بنا به گزارش رسانه ها، وزارت امور خارجه عربستان سعودي، تصميم خود براي لغو نتيجه رأي گيري در مجمع عمومي سازمان ملل را از طريق خبرگزاري رسمي اين کشور اعلام کرده است.