" بندر بن سلطان " ‌ رئیس حقیقی القاعده است

به گزارش افکارنیوز، سایت " رأی الیوم " به نقل از ژنرال " بهجت سلیمان " سفیر سوریه در امان نوشت: سفیر سوریه در امان طی سخنانی، علنا بندر بن سلطان را به اقامت در پایگاهی ویژه واقع در مرز اردن و سوریه و حمایت از تروریست‌ها متهم کرده است.

سلیمان در این خصوص گفته است: بندر بن سلطان در مرز اردن و سوریه اقامت گزیده و از مزدوران تروریستی که سوریه را هدف حملات خود قرار می‌دهند، حمایت می‌کند. مسئولان سعودی بارها ارتباط با القاعده را تکذیب کرده‌اند، با این حال گزارش‌های متعددی درباره فعالیت‌های امنیتی، پشتیبانی و نظامی عربستان سعودی در منطقه مرزی نزدیک درعا واقع در مرزهای اردن و سوریه منتشر شده است.

عناصر موسوم به " ارتش آزاد " که از حمایت عربستان سعودی برخوردارند، کنترل منطقه مرزی میان سوریه و اردن را در دست دارند. " بهجت سلیمان " در ادامه سخنانش، بندر بن سلطان را سرکرده واقعی شبکه القاعده و مؤسس گروه موسوم به " دولت اسلامی عراق و شام(" داعش ") در سوریه معرفی کرد و گفت که اسامه بن لادن سرکرده معنوی القاعده، ایمن الظواهری سرکرده تبلیغاتی آن و " بندر بن سلطان " سرکرده اصلی شبکه القاعده به شمار می‌رود.

سلیمان خاطرنشان کرد که عربستان صلاحیت آن را ندارد که به ملت سوریه درس دموکراسی و آزادی بدهد. وی در سخنانی که شبکه "المیادین" آنرا پخش کرد، گفت: عربستان تلاش میکند که در منطقه نقش پلیس را ایفا کند، این درحالیست که عربستان از مجموعهای از "قبایل" تشکیل شده است که برخی از آنان احیانا در قالب باندها و گروههای (تروریستی) ظاهر میشوند.