همدستی قطر و اسرائیل با تروریستهای تکفیری

به گزارش افکارنیوز، بشار الجعفری خاطر نشان کرد اسرائیل بیش از نیم قرن است که تمام قطعنامه های سازمان ملل متحد مربوط به اشغال سرزمینهای عربی از سوی این رژیم را نقض می کند.


الجعفری افزود دولتهای اسرائیلی در طول بیش از نیم قرن، به نقض هدفمند و برنامه ریزی شده قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشر پرداخته اند و تخلفات این رژیم به سطح ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت رسیده است.

وی تاکید کرد همدستی اسرائیل و قطر با تروریستهای تندرو که به فساد در منطقه دست می زنند، نشان دهنده توطئه چینی دو طرف علیه امنیت و ثبات سوریه و ملت آن و همچنین نیروهای سازمان ملل مستقر در منطقه حائل در جولان است.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد که در نشست شورای امنیت در خصوص اوضاع خاورمیانه سخن می گفت، اعلام کرد برخی هیئتها در این نشست در خصوص اوضاع سوریه به شیوه گمراه کننده و تحریک آمیز و با جعل واقعیتها صحبت کردند و ادعاها و اتهامات بی اساسی را که فقط در راستای خدمت به طرح آنها در حمایت از تروریسم و افراطی گری در سوریه و تمام منطقه است، مطرح کردند.

وی گفت بر اساس باور ما که بارها آن را تکرار کرده ایم، هدف اصلی از ایجاد بند مربوط به اوضاع خاورمیانه، بررسی راههای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل است نه بررسی اوضاع داخلی کشورهای منطقه و من هرگز به اظهارات کسانی که به صراحت از تروریستها حمایت می کنند و زمینه ورود آنها به داخل سوریه را از طریق مرزهای خود فراهم می کنند و به گسترش افراطی گری و خرابکاری و تروریسم وهابی در سوریه اقدام و برای شکست هرگونه راه حل صلح آمیز بحران تلاش می کنند، پاسخی نخواهم داد.

الجعفری تاکید کرد رژیمهای حاکم بر قطر، عربستان، ترکیه و برخی کشورهای شناخته شده غربی بر برداشت و تعامل اشتباه خود با واقعیت سوریه اصرار دارند که این اقدامات آنها، نقض آشکار معاهدات و قوانین بین المللی و اصل حل اختلافات از راه های مسالمت آمیز است.

وی گفت اسرائیل، بخشهایی از خاک سوریه، لبنان و همچنین فلسطین را اشغال کرده است و عمر این اشغالگری با عمر سازمان ملل برابری می کند.

الجعفری افزود اسرائیل بیش از نیم قرن است که تمام قطعنامه های سازمان ملل متحد مربوط به اشغالگری اش در کشورهای عربی را نقض می کند و به آن توجهی ندارد، بیش از نیم قرن از تروریسم دولتی اسرائیل و قوانین نژادپرستانه و ضربه زدن به مقدسات اسلامی و مسیحی و اخراج مردم فلسطین از خانه هایشان و شکنجه مردم از جمله کودکان و زنان و حمایت کورکورانه کشورهای بانفوذ مشخص در داخل و خارج شورا از ادامه سیاستهای اشغالگری اسرائیل می گذرد.

الجعفری با اشاره به ادامه اشغال جولان سوریه از سوی رژیم صهیونیستی از رنج و سختی و مشکلات فراوان سوریهایی که در این منطقه ساکن هستند، سخن گفت.

وی به ادامه شهرک سازی در جولان اشغالی سوریه از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت سوریهای مقیم جولان در معرض وحشیانه ترین سیاستهای سرکوب و تبعیض نژادی، بازداشت، شکنجه و محرومیت از منابع طبیعی خود و حق تحصیل خود قرار دارند.

وی همچنین به حمایت آشکار رژیم صهیونیستی از گروههای تروریستی برهم زننده امنیت سوریه در منطقه حائل با جولان و کمک به مداوای تروریستهای مجروح در بیمارستانهای خود اشاره کرد.