آمریکا تمام ارتباطات خاورمیانه را شنود میکند

به گزارش افکارنیوز، این روزنامه با اشاره به تأسیسات ارتباطی نصب شده در سفارتخانه آمریکا در تل آویو خاطرنشان کرد، تاسیسات مشابهی در سقف سفارت خانه های آمریکا در پکن، مسکو، دوبی و مادرید قرار دارد.

" رونن سلومون " تحلیلگر امنیتی صهیونیست به نشریه " معاریو " گفت: آمریکا تاسیسات جاسوسی خود را در سقف سفارت خانه خود در تل آویو پنهان کرده است و از تصاویر سفارت خانه های آمریکا در کشورهای دیگر مشخص است که لااقل چنین تاسیساتی بر روی سقف سفارت خانه های این کشور در مسکو، پکن، دوبی و مادرید نیز جاسازی شده است.

معاریو این مطلب را با یکی از مقامات امنیتی اطلاعاتی این رژیم مطرح کرد، و این فرد که خواست هویتش افشا نشود، گفت: از شنیدن چنین چیزی متعجب نشدم.

انتشار این مطالب پس از آن صورت می گیرد که این هفته نشریه آلمانی دیر اشپیگل با انتشار مطالبی سفارت آمریکا در برلین را " لانه جاسوسی " توصیف کرد، و اطلاع داد که در طبقات بالایی و سقف سفارت خانه تاسیسات جاسوسی نصب شده است.

منابع اطلاعاتی به معاریو گفتند: پیش فرض جامعه اطلاعاتی اسرائیل این است که آمریکایی ها از سفارت خود در تل آویو تمامی تماس های غیر رمزگزاری شده را در خاورمیانه شنود می کنند، درست مثل اروپا.

این هفته " دانی یاتون " رئیس پیشین موساد گفته بود، مطمئن است آمریکایی ها از تمامی همپیمانان خود مانند اسرائیل جاسوسی می کنند… آمریکایی ها اگر نیاز به شنیدن چیزی داشته باشند حتما به آن گوش می کنند.

وی افزود: قطعا آمریکایی ها دوست دارند بدانند نظر واقعی بنیامین نتانیاهو درباره صلح با فلسطین و برنامه هسته ای ایران چیست.