تاکید نصرالله بر حمایت از آرمان ملت فلسطین

به گزارشافکارنیوز،شبکه خبری المنار، سید حسن نصرالله با حضور در جمع عزاداران حسینی در جنوب بیروت سخنرانی خود در مراسم عاشورا را آغاز کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان دیشب نیز در اجتماع عزاداران حسینی حضور یافته بود.

سید حسن نصرالله دیشب در سخنرانی خود از مردم لبنان خواسته بود بدون توجه به تهدیدهای تکفیری‌ها در مراسم عزداری سالار شهیدان حضور پیدا کنند.

سید حسن نصرالله طی سخنانی در این اجتماع گفت: ما تمسک خود را به مقاومت با آمادگی و با قدرت خود و سلاح خود و امکانات آن به عنوان راهی اساسی برای حمایت از کشورمان و ثروت آن اعلام می‌کنیم.

وی که سخنانش که به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش شد، گفت: ما باید امت اسلامی خود را در قضیه فلسطین تذکر دهیم و هیچ کس جایز نیست که از این قضیه دست بکشد در هیچ شرایطی و تمامی مسلمانان باید در کنار این ملت بایستد تا بتواند سرزمین و مقدسات خود را آزاد کند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تلاش های مشکوک برای تجزیه منطقه اظهار داشت: ما تمامی طرح‌های تقسیم و تجزیه را رد می‌کنیم و واجب است که به وحدت سرزمین و دولت متمسک باشیم و باید تمامی مشاکل را با گفت‌وگو حکمت و راه حل سیاسی حل کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حضور نیروهای این حزب در لبنان آن را در راستای دفاع از مقاومت دانست و تاکید کرد، حضور ما در سوریه به هدف دفاع از لبنان سوریه، فلسطین و مقاومت برای مواجهه با خطرهایی است که تهاجم به آنها دارد.

وی افزود: حضور ما پابرجا است و پابرجا خواهد ماند . مشکل آنجا است که آنها در لبنان مشکلات را به دلایلی رجوع میدهند و هرکس که از عقب نشینی حزب الله از سوریه برای تشکیل حکومت سخن میگوید شرطی غیر ممکن مطرح می کند. ما وجود لبنان، سوریه و محور مقاومت را با برخی کرسیهای وزارتی عوض نمیکنیم.