در سوریه در ۱۸ آذر ۱۳۹۲ چه گذشت؟

به گزارش افکارنیوز، مهمترین تحولات سوریه در ۲۴ ساعت گذشته را می‌توان در کشته شدن دو سرکرده «ارتش آزاد» توسط «داعش»، افزایش اختلافات گروه‌های مسلح در سوریه و دستگیری شماری از نیروهای اطلاعاتی عربی در «غوطه شرقی»، درخواست کمک ارتش آزاد از جبهه اسلامی و همچنین کشته شدن عضو سعودی «داعش» توسط جبهه «النصره»، ملاحظه کرد.

تحولات میدانی

کلیساهای حمص برای آزادی راهبه‌های ربوده‌شده نماز خواندند

کلیسای قدیس «جاورجیوس» در منطقه «المحطه» در حمص برای محافظت و آزادی ۱۲ راهبه ربوده شده، در شهرک مسیحی نشین معلولا نماز آزادی خواند.

«داعش» ۲ سرکرده «ارتش آزاد» را کشت

گروه موسوم به ستاد مشترک گروهک تروریستی «ارتش آزاد» اعلام کرد که ۲ تن از فرماندهانش به نام‌های «احمد جهار» و «محمد القاضی» به همراه راننده آنها، توسط عناصر «دولت اسلامی عراق و شام» کشته شدند.

دستگیری شماری از نیروهای اطلاعاتی عربی در «غوطه شرقی»

«عفیف دله» کارشناس مسائل راهبردی سوریه از دستگیری شماری از نیروهای دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توسط ارتش سوریه در «غوطه شرقی» خبر داد و با اشاره به ناکامی تلاش تروریست‌های برای حمله به ۲ شهرک استراتژیک «القاسمیه» و «النشابیه» در «غوطه شرقی» تأکید کرد که عملیات اخیر در غوطه شرقی به منظور شکستن محاصره این منطقه صورت گرفته است. نیروهای ارتش سوریه موفق شده‌اند محل حضور افراد مسلح را محاصره کنند.

افزایش اختلافات گروه‌های مسلح در سوریه

روابط متشنج گروه‌های تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) و «جبهه النصره» با هلاکت یک تروریست سعودی عضو «داعش» به دست افراد مسلح جبهه النصره در سوریه، در آستانه تبدیل شدن به درگیری‌های مسلحانه قرار گرفته است.

درخواست کمک «ارتش آزاد» از گروه تروریستی «جبهه اسلامی»

«ارتش آزاد سوریه» اعلام کرد که از گروه تروریستی موسوم به «جبهه اسلامی» در شمال سوریه درخواست کمک کرده است. ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه با صدور بیانیه‌ای، اخبار منتشره در منابع خبری مبنی بر حمله گروه‌های تروریستی «جبهه اسلامی» به مقرهای ارتش آزاد سوریه را تکذیب کرد.

ایندیپندنت: دوستان سعودی ما از کشتارها در خاورمیانه حمایت مالی و غربی‌ها اغماض می‌کنند

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به نقش عربستان در خاورمیانه نوشت در حالی که سعودی‌ها تامین مالی کشتارها در خاورمیانه را انجام می‌دهند اما غربی‌ها با اغماض با این موضوع برخورد می‌کنند.

شهر النبک در کنترل ارتش سوریه / برقراری امنیت در بزرگراه بین المللی دمشق

یگان‌های ارتش سوریه توانستند، بعد از نبردی سخت در منطقه القلمون، کنترل شهر النبک در ریف دمشق را در اختیار گیرند.

کمیته عالی فتوی در کردستان عراق: جنگ در سوریه حرام است

کمیته عالی فتوی در کردستان عراق ضمن اشاره به این مسئله که جنگ در سوریه جهاد نیست تاکید کرد که جهاد در این کشور حرام است.

هلاکت ۲ سرکرده ترک و یک سرکرده سعودی «القاعده» در سوریه

در جریان عملیات ارتش سوریه در ریف ادلب ده‌ها تروریست مسلح کشته و زخمی شدند که در میان کشته‌های این عملیات ۲سرکرده ترک و یک سعودی شناسایی ‌شدند.

درخواست کمک «ارتش آزاد» از گروه تروریستی «جبهه اسلامی»

ارتش آزاد سوریه اعلام کرد که از گروه تروریستی موسوم به جبهه اسلامی در شمال سوریه درخواست کمک کرده است.