بشار اسد به پاپ چه گفت؟

به گزارش افکارنیوز، بشاراسد، رئیس‌جمهوری سوریه در نامه‌ای به پاپ فرانسیس اول، رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد: دولت سوریه آماده است که در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ مشارکت کند.

وی در این نامه که توسط جوزف سوید، از مشاروان عالی دولت به پاپ تقدیم شد، ضمن تقدیر از مواضع پاپ فرانسیس در خصوص سوریه و مواضع مشخص وی علیه دشمنان سوریه و دعوت‌های مکرر پاپ برای برگزاری دعا جهت حل بحران سوریه تاکید کرد: ادامه مبارزه با تروریسم امری ضروری برای موفقیت هر گونه راهکار مسالمت‌آمیز جهت حل بحران سوریه است.

پیشتر پاپ فرانسیس اول در پیامی به مناسبت میلاد مسیح از تمامی طرف‌های درگیر در سوریه خواسته بود خشونت را کنار گذاشته و زمینه را برای ارسال کمک‌های انسانی فراهم کنند.

فرانسیس اول همچنین در این پیام ازتمامی جهان خواست تا برای حل بحران سوریه و کاهش رنج‌های مردم این کشور دعا کنند.

رئیس‌جمهوری سوریه در نامه خود به رهبر کاتولیک‌های جهان آورده است: به عقیده من حل بحران سوریه از طریق مذاکره ملی بدون دخالت‌های خارجی ممکن است چرا که به این ترتیب ملت سوریه می‌تواند برای آینده کشور خود تصمیم گرفته و رهبرانشان را از طریق گزینه‌هایشان در صندوق‌های رای‌گیری انتخاب کنند.

اسد همچنین در نامه خود تاکید کرد: توقف اقدامات تروریستی نیازمند ممانعت کشورهای حامی تروریسم در حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح و توقف هر گونه کمک نظامی، مالی و لجستیکی از این گروه‌ها از سوی برخی کشورهای شناخته شده در منطقه و خارج از آن است.

وی در ادامه اعلام کرد: دولت سوریه برای عمل به وظایف قانونی خود در حمایت از شهروندان سوری، از هر دین و طایفهای در برابر جنایتهای گروههای تکفیری آماده است. گروههایی که به خانههای هزاران شهروند سوری حمله کرده و مدارس را تخریب کرده و مقدسات سوریه را از بین بردهاند.