پنج داستان سیاسی مهم آمریکا در سال ۲۰۱۴

به گزارش افکارنیوز، این پنج واقعه سیاسی مهم و حساس ‌آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی عبارتند از:

۱ - آیا جمهوری‌خواهان کنترل سنا را دوباره به دست می‌گیرند؟اکثر پیش‌بینی‌های سیاسی به دموکرات‌ها یک شانس کوچک برای پس گرفتن کنترل مجلس نمایندگان می‌دهند، بنابراین اکثر توجه‌ ها به شش کرسی معطوف است که جمهوری‌خواهان برای به دست آوردن اکثریت مجلس سنا به آن نیازمندند.

هفت کرسی از حساس‌ترین کرسی‌ها از جمله آلاسکا، آرکانزاس، لوئیزیانا، مونتانا، کارولینای شمالی، ‌ داکوتای جنوبی و ویرجینیای غربی در حال حاضر متعلق به دموکرات‌ها است.

۲ - آیا کنگره اصلاحات مربوط به مهاجرت را تصویب می‌کند؟سنا لایحه‌ای را تصویب کرده اما رهبران مجلس نمایندگان از مطرح کردن این لایحه امتناع می‌کنند. با توجه به عدم توانایی کنگره برای تصویب تقریبا تمامی مسائل، به سختی می‌توان نسبت به تصویب اصلاحات مربوط به مهاجرت به خصوص در یک سال انتخاباتی امیدوار بود.

با این وجود دو چیز می‌تواند باعثانجام این مساله شود. نخست آنکه جمهوری‌خواهان ملی می‌دانند آنها باید قدرت این حزب را با رای‌دهندگان لاتین تبار بهبود بخشند و اصلاحات مهاجرت مساله مهمی برای این بلوک رای‌دهنده بسیار مهم به حساب می‌آید. دوم آنکه جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان اشاره کرده که او احتمالا به صورت مستقل بخش‌هایی از این لایحه سنا را ارائه خواهد کرد.

۳ - آیا درگیری مالی دیگر نیز وجود خواهد داشت؟با وجود آنکه اوایل ماه جاری میلادی توافق دو حزبی درباره بودجه به دست آمد اما ممکن است درگیری بزرگ دیگری درخصوص سقف بدهی‌ها در سال نو میلادی رخ دهد. انتظار می‌رود دولت فدرال آمریکا تا پایان فوریه سال ۲۰۱۴ میلادی اختیارات وام‌گیری خود را کاهش دهد.

اگر چه بسیاری از جمهوری‌خواهان قصد دارند تا از این مساله برای تحت فشار گذاشتن دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به منظور کاهش هزینه‌ها یا مقید کردنش به قوانینی که کاخ سفید با آن مخالف است، استفاده کنند، اما سیاست‌ در برابر جمهوری‌خواهان بسیار خصمانه است. آسیب‌های خود کرده تعطیلی دولت بر حزب جمهوری‌خواه هنوز ترمیم نیافته و احتمالا مانع این حزب برای راه‌اندازی یک درگیری بزرگ می‌شود.

۴- آیا طرح بیمه خدمات درمانی اوباما برای انتخابات میان دوره‌ای مساله بزرگی است؟جمهوری‌خواهان هر کاری که در توانشان است انجام می‌دهند تا عدم محبوبیت این برنامه درمانی را به دموکرات‌ها نسبت دهند درست همانند اقدامی که در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۰ میلادی انجام دادند. این مساله به ‌آنها کمک کرد تا کنترل مجلس نمایندگان را بار دیگر به دست گیرند.

اما کاخ سفید تمام منابع تحت کنترلش را به کار گرفته تا این قانون اجرا و تمامی مشکلات بر سر راه آن حل شود. اگر میلیون‌ها تن این بیمه درمانی را دریافت کنند امتیاز مثبتی برای دموکرات‌ها محسوب می‌شود.

۵ - چه کسی می‌داند؟ سیاست به طرز عجیبی غیرقابل پیشبینی است بجز یک چیز که قطعی است: معمولا یک داستان سیاسی بزرگ وجود دارد که ما نمیتوانیم آن را پیشبینی کنیم!