به گزارش افکارنیوز، کارکنان دولت آمریکا برای کریسمس افزایش حقوق دریافت کردند. گرچه مبلغ زیادی نبود اما این سوال وجود دارد که به چه دلیل کارکنان کلان‌شهر آمریکا که بالاترین درآمد را دارند باید بیش از بقیه کارکنان دیگر مناطق آمریکا اضافه حقوق دریافت کنند.

پیشتر اوایل این ماه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا طی یک سخنرانی در خصوص ناعدالتی درآمد در آمریکا ابراز تأسف کرد و آنرا چالش مشخص زمان معرفی کرد.

وی در این سخنرانی تصریح کرد: افزایش بی‌عدالتی در کشور ما بسیار مشهود است و این مسئله ذات ما بعنوان یک فرد را به چالش می‌کشد.

تقریباً سه هفته بعد، خود شخص اوباما با امضای یک حکم اجرایی افزایش یک درصدی حقوق نظامیان و غیرنظامیان در این بی‌عدالتی مشارکت کرد. گرچه این افزایش حقوق چشمگیر نیست و جای غبطه خوردن به آنهایی که در نیروهای مسلح خدمت می‌کنند وجود ندارد اما این سوال مطرح است که به چه دلیل کارمندان عادی فدرال می‌بایست حقوق بیشتری دریافت کنند. به نظر می‌رسد اوضاع از پیش به نفع آنها پیش می‌رود.

طبق گزارش دفتر سرشماری آمریکا، پنج هفتم از ثروتمندترین اشخاص آمریکا بیشتر در محدوده واشنگتن هستند که در ۴ منطقه «فالزچرچ»، «لاودن»، «فرفاکس» و «آرلینگتون» در شمال «ویرجینیا» و منطقه «هوآرد» در مریلند نیز قرار دارند.

بر اساس این گزارش، در واقع، ۱۰ بخش از ۱۵ بخش ثروتمند در منطقه پایتخت قرار دارد. «دن میجل» اقتصاددان آمریکایی این مناطق را مناطق «سوپر برگزیده» می‌خواند و تصریح می‌کند که ثروت این مناطق در نیمه بالایی این یک درصد است.

میچل تصریح کرد: مردم آمریکا باید این مسئله را درک کنند که توسط عوامل داخلی که واشنگتن را کنترل می‌کنند و در رفاه به سر می‌برند و به قیمت و هزینه زندگی ما، امورات خود را می‌گذرانند، غارت می‌شوند.

شهر واشنگتن به خودی خود علیرغم فقر حاکم در بخش جنوب شرقی آن، از نظر ثروت در کشور آمریکا در رده سوم قرار دارد و طبق گزارشات، متوسط درآمد سالانه در واشنگتن بیش از ۶۵ هزار دلار است و این در حالی است که متوسط درآمد سالانه در دیگر مناطق کشور آمریکا ۵۰ هزار دلار است.

طبقه متمول در واشنگتن درآمد بالایی دارند و به طور میانگین دو برابر افرادی که در بخش تولیدی کار میکنند، پاداش دریافت میکنند. دیگر اقشار بالای جامعه در واشنگتن لابیگرها، پیمانکاران و گروه منافع خاص میشوند که به دنبال این هستند که چگونه موقعیتهای پرسود را در دولت فدرال به دست آورند، بنابراین ثروتمندان در واشنگتن ثروتمندتر میشوند و این در حالی است که بقیه کشور، به کارکنان ثروتمند فدرال و بقیه آنهایی که سیستم را به نفع خود بازی میدهند، کمک مالی میکنند.