اعتراض آمریکایی‌هابه تعطیلات اوباما

به گزارش افکارنیوز، آرامش تعطیلات «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا، در «هاوایی» روز شنبه، تا حدودی با تظاهرات معترضان این منطقه برهم ریخت زیرا جمعی از معترضان در نزدیکی خانه اجاره‌ای مجلل خانواده رئیس‌جمهور آمریکا، تأسف و ناراحتی خود را به حملات هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر مشکلات کشورشان اعلام کردند.

اوباما در حالی که اوایل صبح روز شنبه به وقت محلی از بازدید خود از یک باشگاه ورزشی در نزدیکی پایگاه سپاه تفنگداران دریایی هاوایی بازمی‌گشت، با جمعی از معترضان آمریکایی روبرو شده بود که پلاکاردهایی را بر دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «هواپیماهای بدون سرنشین: غیراخلاقی و غیرقانونی» و «پایگاه‌‌های آمریکا را جمع کنید» و «زندان گوانتانامو را همین‌ الان ببندید».

برخی از معترضان هم مخالفت خود را با مواد غذایی که متحمل اصلاحات ژنتیکی شده‌اند اعلام کردند.

این، دومین روز از اعتراضات آرام در اطراف منزل ویلایی اوباما در هاوایی است. اوباما در حال گذراندن تعطیلات دو هفته‌ای خود در «کایلوا» به همراه همسرش «میشل» و دخترانش «مالیا» و «ساشا»، «ماریان رابینسون» مادرزنش و «بو» و «سانی»، سگ‌های آبی‌ اش می‌باشد.

عصر روز جمعه هفته گذشته، حدود ۲۷ معترض آمریکایی در مقابل محل اقامت خانواده اوباما تجمع کردند تا اعتراض خود را به پیمان تجارت همکاری فرااقیانوسیه که بین آمریکا و چندین کشور آسیایی و آمریکای جنوبی مورد بحثقرار گرفت، ابراز کنند.

معترضان تأکید کردند که این توافقنامه به نفع شرکتهای بزرگ چندملیتی نوشته شده است.