نقش عربستان در ترور وزیر سابق لبنان

به گزارش افکارنیوز، پایگاه خبری " ویترنز تودی " به مسؤولیت سعودی‌ها در ترور وزیر دارایی سابق لبنان " محمد شطح " اشاره کرده و گفته است: دلایل نشان می‌دهد که ترور وی به دست هم‌پیمانان ژئوپلتیک عربستان در منطقه بعنوان وسیله‌ای نفرت انگیز و زشت برای برافروختن درگیری فرقه‌ای انجام پذیرفته است.

طبق این مقاله، کمک‌های علنی عربستان به ارتش لبنان وسیله‌ای برای دور زدن و انحراف افکار عمومی است، تا سعودی‌ها دستهای خون آلودشان را در سراسر منطقه از دریای مدیترانه تا قفقاز روسیه پنهان سازد.

این پایگاه همچنین نوشته است: آل سعود موتور محرک و پشتیبان مالی اصلی تروریسم و گروههای تکفیری است و اقدام به دادن هدیه و کمک به ارتش لبنان می‌کند تا خود را برای حمله به دشمنش " حزب الله " و برافروختن جنگ فرقه‌ای آماده سازد.

این مقاله همچنین اضافه کرده: ممکن است همچنین آل سعود مسؤول دو انفجار در شهر ولوگراد در روسیه بوده باشد، بخصوص اینکه انفجارهای مشابه، چند شهر را نیز در جمهوری داغستان در چند وقت گذشته مورد هدف قرار داده است.

این پایگاه همچنین انفجارهای روسیه را نتیجه تهدیدات غیرمستقیمی دانست که اخیرا بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان برای هدف قراردادن بازیهای المپیک انجام داده است. همچنانکه لبنان اخیرا شاهد انفجارهای خونباری بوده است که منشأ اساسی آن گروههایی هستند که از پشتیبانی سعودی برخوردارند.

اين پايگاه به مسؤوليت سعودي در كشتن وزير دارايي سابق "محمد شطح" اشاره ميكند و مي گويد : شواهد دال بر اين است كه كشتن او به دست هم پيمانان ژئوپلتيك سعودي در منطقه به عنوان وسيله نفرت انگيز براي برافروختن درگيري هاي فرقه اي در داخل لبنان ، با هدف هميشگي سعودي و اسرائيل و دستگاههاي اطلاعاتي غربي انجام پذيرفته است.