به گزارش افکارنیوز، برخی کاربران عربستانی در شبکه های اجتماعی درپاسخ به این سوال نوشتند: اگر بابا نوئل سعودی بود الان رئیس هیأت علمای ارشد بود، و به جای کلاه نازک و نرم بابانوئل شال روی سرش بود و به جای داشتن خنده بر لب، چهره ای درهم کشیده و عبوس داشت و به جای هدایای گرانبها چماق در دست داشت، و به زور به خانه ها یورش می برد.

کاربران در ادامه به چالش کشیدن پلیس دینی و فتواهای صادر شده در عربستان در ممنوعیت برگزاری مراسم جنبش سال نو میلادی، انتقادهای تمسخر آمیزی را علیه برخی عادات و آداب و رسوم در عربستان مطرح کردند.

یکی از کابران نوشت: اگر بابانوئل سعودی بود برخورد طایفه‌ای با افراد داشت، و قبل از دادن هدیه از فرد می پرسید که شیعه است یا اهل تسنن.

یکی دیگر از کاربران نیز اظهار داشت: اگر بابانوئل سعودی بود، هدیه‌های ارزان قیمت می‌خرید و فاکتور آنها را زیاد می‌نوشت تا از این طریق میلیون‌ها ریال(سعودی) به جیب بزند.

یک کاربر دیگر نیز با اشاره به فتوای یکی از مفتی‌های سرشناس این کشور برای جنگ در سوریه و سفر او به لندن، تأکید کرد: اگر بابائوئل سعودی بود، مانند العریفی فتوای جهاد در مصر را می‌داد، و سپس خودش برای گذراندن تعطیلات تابستان به لندن می‌رفت.

یکی دیگر از کابران نیز با به چالش کشیدن خاندان سعودی نوشت: اگر بابانوئل سعوی بود اسم محل کار او، مرکز ملک عبدالعزیز برای توزیع هدایا در جشن‌های غیرمسلمانان بود، و کیسه هدیه‌هایش فقط حاوی گذرنامه بود.

برخي ديگر از كاربران پيش بيني كردند كه اگر بابا نوئل سعودي بود سالهاي طولاني در اين شغل و ماموريت باقي نميماند و علت آن هم، فرمان پادشاهي بود كه براساس آن، بابانوئل با درخواست خودش از اين ماموريت بركنار مي شد، و شاهزاده ديگري به جاي وي تعيين مي گرديد.