به گزارش افکارنیوز، ‌ به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، در جریان برپایی راهپیمایی به مناسبت چهل و نهمین سالگرد آغاز به کار جنبش فتح در کرانه باختری، نیروهای رژیم صهیونیستی با استفاده از گاز اشک‌آور اقدام به متفرق کردن این راهپیمایی کردند که بر اثر آن ۷ تن از فلسطینی‌ها بر اثر استنشاق گاز اشک آور مصدوم شدند.

در همین حال، منابع پزشکی فلسطینی خاطرنشان کردند: پس از این که نیروهای اسرائیلی در جریان درگیری‌ها گاز اشک آور به داخل خانه یک فرد سالخورده در منطقه " کفر قدوم " شلیک کردند، وی به شدت به حالت خفگی دچار شده و صبح امروز(پنج شنبه) به شهادت رسید.

از سوی دیگر، درگیری‌های شدیدی میان تظاهرکنندگان فلسطینی با نیروهای رژیم صهیونیستی در شرق شهر نابلس رخ داد که جهت حفظ امنیت شهرکنشینان یهودی برای انجام مراسم دینی در مقبره حضرت یوسف(ع) در این منطقه مستقر شده بودند.

براساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن فلسطینی‌ها، گلوله، بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کرد که بر اثر آن ده‌ها فلسطینی دچار حالت خفگی شدند.

درهمین حال یک سرباز اسرائیلی در اردوگاه عایده، واقع در شمال بیت لحم یک کودک فلسطینی را هدف گلوله قرار داد که بر اثر این اقدام، کودک فلسطینی از ناحیه پا به شدت زخمی شد.

از سوی دیگر کمیته مردمی مقابله با محاصره نوار غزه در اعتراض به محاصره نوار غزه و بستن گذرگاههای آن تظاهراتی برگزار کرد.