بیانیه وزارت خارجه در خصوص ترور دیپلمات ایرانی

به گزارش افکارنیوز، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبتترورابوالقاسم اسدی دیپلمات ایرانی در یمن بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد: اقدام تروریستی دیروز در یمن را که منجر به شهادت آقای ابوالقاسم اسدی دیپلمات کشورمان شد، به عنوان اقدامی ضد انسانی و تروریستی قویا محکوم می کند.

حادثه تروریستی در صنعا پایتخت یمن آن هم در هفته وحدت و فرخنده روزهای میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد بن عبدالله(ص) چهره خشونت طلب و افراطی گروه های تکفیری را نشان می دهد که تنها در راستای منافع و مصالح شوم دشمنان جهان اسلام در هدف قرار دادن وحدت و همبستگی امت اسلامی قرار دارد.

بدیهی است اینگونه اقدامات تروریستی و خشونت آمیز، تنفر آحاد ملتها و کشورهای اسلامی به خصوص مردم مسلمان یمن و ایران را از پدیده شوم تروریسم، خشونت و افراط و عاملان آن دو چندان خواهد کرد و انزوا و انزجار از گروه های افراطی و تروریستی و حامیان آنها را در میان ملتها و افکار عمومی منطقه و جهان به خصوص جهان اسلام تشدید خواهد نمود. از این رو جمهوری اسلامی ایران اقدام فوری همه کشورها و دولتها و سازمانهای بین المللی برای محکومیت این گونه اقدامات تروریستی و اتخاذ تدابیر و ساز و کارهای موثر برای ریشه کنی این معضل بین المللی را ضروری می‌داند.

وزارت امور خارجهاز همه ظرفیت سیاسی و حقوقی خود در جهت پیگیری جدی این موضوع با مقامات دولت یمن برای تعقیب، محاکمه و مجازات سریع عاملان این اقدام ضد بشری استفاده خواهد شد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز تسلیت به خانواده گرامی شهید اسدی، برای آن شهید بزرگوار علو درجات و مغفرت الهی و برای خانواده بزرگوار ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت میکند و اطمینان می دهد که اینگونه اقدامات ضد اسلامی و مغایر اصول و ارزشهای انسانی عزم و اراده کارگزاران دستگاه دیپلماسی را برای تلاش در جهت خدمت به منافع و مصالح کشور عزیزمان ایران اسلامی و پیمودن راه عزت و اقتدار امت اسلامی و در جهت پاسداشت خون پاک این شهید عزیز و همه شهدای گرانقدر کشورمان را راسخ تر میکند.