دیدار نجفی با مدیر میراثملی اسپانیا

به گزارشافکارنیوز،ˈخوسه رودریگز اسپیترنیˈ ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با ˈمحمدعلی نجفیˈ، تصریح کرد: حفظ و نگهداری انبیه تاریخی اسپانیا که شامل هشت کاخ و تعدادی بنای تاریخی هستند، بر عهده ما است.

وی در تشریح فعالیت های میراثملی اسپانیا گفت که این سازمان هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل دارد و از مجموع در آمدی که از فروش بلیط ها به دست می آید، ۷۰ درصد به صندوق دولت و ۳۰ درصد دیگر به صندوق این کاخ ها و بناها می روند تا که با آن به حفظ و نگهداری کاخ ها بپردازند.

مدیر میراثملی اسپانیا افزود: در سال گذشته، دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از کاخ های مذکور بازدید کردند.

وی ادامه داد: بهترین آثار هنری در مجموعه پالاسیو رئال نگهداری می شوند و ما می خواهیم با ساخت مجموعه جدید، سیستم نگهداری را ارتقاء بدهیم.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، تصریح کرد: آشنائی با مجموعه تاریخی سلطنتی اسپانیا باعثافتخار ما است و من مطمئن هستم که در انجام طرح ها و برنامه هایی که در نظر دارید و اکنون مطرح کردید، موفق خواهید شد.

محمدعلی نجفی ضمن تشریح وظایف و حوزه فعالیت بخش میراثفرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ایران از وجود ۲۰۰ هزار مکان تاریخی در کشور خبر داد.

وی گفت: ایرانیان همانند اسپانیایی ها ، بسیار اهل خانواده و خونگرم هستند و در این زمینه از مدیر میراث ملی اسپانیا برای سفر به تهران به همراه خانواده دعوت کرد.