توفان روز یکشنبه شهر جاپلین را که در مناطق مرزی میان اوکلاهاما و کانزاس قرار دارد، در نوردید.
به گزارش افکار، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ' مارک رور ' مدیر امور شهری جاپلین ضمن تایید خبر مرگ حداقل ۸۹ تن از شهروندان جاپلینی در این خصوص یک بیانیه رسمی صادر کرد.
وقوع این توفان درحالی اتفاق افتاده است که کمتر از یک ماه پیش نیز توفان سهمگین دیگری در آمریکا وزیدن گرفت و در ۷ ایالت این کشور حداقل ۳۵۴ کشته برجای گذاشت.
اسکات میکر از روزنامه جاپلین گلوب در همین خصوص اوضاع منطقه توفان زده را به یک شهر جنگ زده تشبیه کرد و اعلام کرد: هرچند که صدها تن از مجروحان و آسیب دیدگان این توفان در مرکز درمانی ' مموریال ' مورد مداوا قرار گرفته اند اما این مرکز درمانی به سرعت با مشکل کمبود تجهیزات مواجه شده است.
به گزارش الجزیره، مردم شهر در حال حاضر در میان خرابه های شهر به دنبال دوستان و اعضای خانواده خود می گردند.
قدرت این توفان به حدی بوده است که ساختمان های شهر را ویران کرده و خودروهای ساکنان شهر را به آهن پاره هایی تبدیل کرده است.
بر اساس این گزارش، بسیاری از خیابان های مناطق جنوبی شهر غیر قابل تردد گزارش شده اند چرا که درختان و دکل های برق و مخابرات سطح خیابان ها را مسدود کرده اند.
در حال حاضر خودروهای امدادی مرتب در سراسر شهر مشغول کار هستند و آسیب دیدگان را به مرکز درمانی شهر انتقال می دهند.
همچنين گفته مي شود كه ارتباطات تلفني و مخابراتي اهالي شهر و ساكنان تا شعاع ۲۵۷ كيلومتري شهر تا نزديك شهر كانزاس، كاملا قطع شده اند.