محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس خبری پس از دیدار با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، با اشاره به سخنان اخیر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ اظهار کرد: تلاشهای ملک عبدالله دوم در سفر اخیرش به آمریکا در این موضع اوباما تاثیر زیادی داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم‌، عباس در مورد دیدار خود با پادشاه اردن تصریح کرد: ‌ در این دیدار مسائلی که قرار است با کمیته پیگری عربی بررسی شود‌، مساله آشتی ملی فلسطینیان و تشکیل دولت انتقالی را بررسی کردیم و بررسی کامل این موضوع با ملک عبدالله دوم برای ما بسیار مهم است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد آشتی ملی فلسطینیان نیز اظهار کرد: ‌ آشتی ملی برقرار است و ما برای تشکیل دولت تکنوکرات تلاش می‌کنیم. برخی‌ها در مورد ماهیت دولت انتقالی دچار اشتباه شده و فکر می‌کنند که این دولت میان جنبش‌های فتح و حماس تقسیم خواهد شد‌، اما من تاکید می‌کنم که دولت انتقالی از افراد مستقل تشکیل خواهد شد و هیچ یک از اعضای هیچکدام از گروههای سیاسی فلسطینی در آن حضور ندارند.

عباس افزود: ‌ اسرائیلی‌ها و برخی آمریکایی‌ها در مورد دولت انتقالی اشتباه فکر می‌کنند و براین باورند که دولت جدید دولت حماس خواهد بود‌، این دولت حماس و فتح نیست‌، این دولت من است‌، سیاست و استراتژی مرا دنبال می‌کند و از افراد مستقل تشکیل خواهد نه از سازمان‌ها و گروهها.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین طی تماس تلفنی‌ با سرگئی لاوروف‌، وزیر امور خارجه روسیه بر ضرورت تشکیل جلسه کمیته چهارجانبه بین‌المللی صلح خاورمیانه در نزدیک‌ترین فرصت ممکن تاکید کرد.

عباس همچنین از موضع روسیه در قبال فلسطین و حمایت این کشور از تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ با پایتختی بیتالمقدس شرقی تقدیر کرد